Mizeria din transportul public bucureștean (STB) este una dintre principalele probleme pe care le întâmpină călătorii. Toți am urcat măcar odată într-un autobuz murdar, în care îți era frică să te așezi pe scaun pentru a nu coborî cu hainele pătate.
Cu toate că problema este una des sesizată de către călători, autobuzele, troleibuzele și tramvaiele par să rămână la fel de murdare.
Locuitorii Capitalei nu au încetat să posteze poze și filmări în care arată mizeria de care se lovesc atunci când urcă în mijloacele de transport în comun de suprafață ale STB. O asemenea postare a fost făcută luni seara, de un călător nemulțumit pe grupul de Facebook: „Reclamații STB (fostul RATB) București”.
Bărbatul a urcat în autobuzul cu indicativul 323 din București și a fost întâmpinat de scaune murdare, PET-uri de bere îndesate între scaun și geam și doze abandonate prin mijlocul de transport.
Nemulțumit de condițiile pe care le-a găsit la urcarea în mijlocul de transport, omul a publicat o poză cu mizeria din autobuz, alături de următorul mesaj:
Trebuie să plătim și bilet pentru cocina asta? 323 STB, a scris T. U.
Cu toate că fiecare dintre noi ne-am dori să mergem cu mijloace de transport în comun curate și moderne, oamenii nu învinuiesc doar STB pentru neregulile constatate în autobuz, ci atrag atenția că mizeria este făcută tot de călători.
Iată câteva dintre comentariile lăsate la postarea de pe grupul de Facebook:
Pe lângă persoanele ce arată cu degetul către călătorii lipsiți de interes față de curățenia din mijloacele de transport, oamenii spun și că firma ce se ocupă de curățarea vehiculelor STB nu își face treaba așa cum trebuie.
Nici firma de curățenie nu își face treaba, cu siguranță că și a doua zi tot așa iese din garaj. Dar și călătorii sunt de o nesimțire crasă. Te umilești cumva dacă îți arunci resturile la cos când cobori sau vrei prin asta sa dovedești cât ești tu de cocalar?, a comentat o persoană la postarea de pe grupul de Facebook.
În luna iunie a anului 2022, STB anunța că vehiculele din flota avută vor fi igienizate prin intermediul unor operatori privați. Decizia a fost luată cu rolul de a îmbunătăți serviciile pe care societatea le oferă bucureștenilor ce folosesc transportul în comun de suprafață.