Minunatul București, într-o imagine cu adorabil Trabant decapotabil. Plus troleibuze cochete, o dubiță și-un mititel Fiat 850, cumințel în intersecție Piața Universității

25 ian. 2024
23883 afișări
Minunatul București, într-o imagine cu adorabil Trabant decapotabil. Plus troleibuze cochete, o dubiță și-un mititel Fiat 850, cumințel în intersecție Piața Universității
Minunatul București, într-o imagine cu adorabil Trabant decapotabil. Plus troleibuze cochete, o dubiță și-un mititel Fiat 850, cumințel în intersecție Piața Universității | Sursa foto: Agerpres; imagine colorizată cu AI

Într-o zi de sfârșit de toamnă din 1957, primul Trabant (alintat Trabi) ieșea din fabrica lui din Germania de Est. Într-o zi de primăvară din 1991, ieșea ultimul de pe linie. Multe dintre aceste mașini produse de nemții din blocul comunist au ajuns și pe străzile din București…

Trabant decapotabil, troleibuze, duba, oameni, un Fiat… Piața Universității, 1968

A ajuns inclusiv acest Trabant decapotabil de la Piața Universității, care un pic ascuns de duba care trece și ea prin fața Facultății de Istorie.

I s-a spus în multe feluri – “mașina de carton”, “cartonul cu roți”, “bombardierul din plastic” ori (dooh!) “Porschele săsesc”, dar asta pățesc toate marile vedete. Pentru că Trabantul chiar a fost o mare vedetă pe șosele, mai ales pe cele din  blocul comunist.

Și fani Trabant există și-n ziua de azi, descoperim acest lucru la o cercetare pe internet, unde vom găsi pe la noi prin zona geografică și variante “high end”, bibilite, îndrăgite și întreținute într-atât de mult și bine încât să coste 5.000 de euro.

N-am găsit prin preajmă, însă, niciun Trabant decapotabil, cum e cel care, într-o zi din anul 1968, a avut un drum pe la Universitate și-a nimerit în fotografie.

Minunatul București, într-o imagine cu adorabil Trabant decapotabil. Plus troleibuze cochete, o dubiță și-un mititel Fiat 850, cumințel în intersecție Piața Universității
Piața Universității, 1968 | Sursa foto: Arhiva istorică Agerpres

Cât despre Trabant, DW amintește că, spre exemplu, în porecla „bombardierul de plastic” exista un sâmbure de adevăr: mașina, care a fost produsă în Zwickau, Saxonia, a fost făcută dintr-un plastic dur cunoscut sub numele de Duroplast, fabricat din materiale reciclate, inclusiv fibre de bumbac presat, rășini sintetice și niște cârpe din Uniunea Sovietică.

Metalul era insuficient pe vremea aceea în Republica Democrată Germană („mama” lui Trabi), așa că producătorul de Trabant a trebuit să fie creativ cu materiile prime care erau disponibile la acea vreme.  – cel puțin mașina nu putea rugini complet…

Încheiem cu rezultatul  căutării unui Trabant cabrio de vânzare în zilele noastre. Am găsit unul peste graniță, soft top, aproape 10.000 de euro. Roșu ca focul și soft top

Trabant decapotabil
Sursa foto: screenshot AutoScout24

Poate vrei să citești și:

Cookies