Ministrul Transporturilor dă cea mai proastă veste: Magistrala 6 de metrou spre Otopeni NU este fezabilă. Ce se întâmplă cu linia

22 ian. 2021
664 Afișari
Ministrul Transporturilor dă cea mai proastă veste: Magistrala 6 de metrou spre Otopeni NU este fezabilă. Ce se întâmplă cu linia

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă (USR) a transmis că este de preferat să investim în continuarea Magistralei 5 de metrou către nord-estul Capitalei decât să cheltuim bani pe traseul M6, între Băneasa și Aeroportul Henri Coandă, care nu este fezabilă, chiar dacă sună bine ca PR.

În cadrul unui interviu pentru Hotnews, ministrul atrage atenția că ”nu are rost să construim o linie de metrou de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, fiindcă ar trece printr-o zonă puțin populată și ar fi nepotrivit să facem o investiție care sună bine doar de PR fiindcă ”sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport”.

Reamintim că în noiembrie 2018 s-a anunțat că Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță, adică doar până la Stația Tokyo (zona Mall Băneasa).

”Linia are multiple probleme de fezabilitate”

Cătălin Drulă spune că Metrorex s-a concentrat mult prea mult pe această linie către aeroport, însă ”această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa (stația Tokyo), această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București – Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi rece, ar fi cu albastru pentru că sunt păduri”.

Ei bine, vorbim despre o investiție de sute de milioane făcută acolo, care apoi te costă în operare – iar anul trecut am plătit de la bugetul de stat subvenție pentru Metrorex de peste 600 milioane lei.

Unde ar trebui investiți banii de metrou

Conform proiectului, magistrala M6 ar trebui să aibă 12 stații noi și o lungime de 14 km.

Ministrul spune că M6, pe porțiunea Băneasa – Otopeni, trebuie foarte serios analizată ca proiect, ”Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și ”cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare”.

El spune că a discutat cu primarii din sectoarele 2 și 6 și aceștia spun ”faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta. Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă, dar când te uiți în detaliile investiției și cât costă operarea unei linii nu mai sună așa bine – și vă dau exemplul liniei M5 care are 1.000 de angajați alocați pentru o linie cu 10 stații și 5 km. Trebuie să fim atenți cu banii și cu resursele și să investim unde avem maxim de valoare”, spune ministrul.

Drulă a pomenit și de reprioritizarea proiectelor de metrou din Capitală, cu finalizarea Magistralei 5 de metrou cap de afiș.

„M5 este o linie prevăzută să meargă de la est la vest, de la Drumul Taberei la Eroilor, de acolo mai departe la Universitate și apoi până la Iancului și Pantelimon. Pentru București ar fi aer să aibă această linie est-vest, dar ea a tot fost deprioritizată”, a spus Drulă.

”Liniile de metrou funcționează eficient când sunt pline, atunci au sens economic” spune Drulă, referindu-se la magistrala M5 care este gata doar între Drumul Taberei și Eroilor.

Cu M6 ar mai fi o problemă: la aeroport ar duce la actualul terminal, care urmează a fi abandonat pentru că va fi construit un terminal nou, mai la est. Drumul de la aeroport la gară ar dura 35 de minute cu metroul, prin 14 stații, în timp ce cu trenul ajungi fără oprire în 20 de minute.

Cookies