Ce spune Ministrul pentru Buget despre finanțarea Magistralei M5 de metrou

de:
12 mart. 2013
1 Afișari
Ce spune Ministrul pentru Buget despre finanțarea Magistralei M5 de metrou

„Banii au fost prevăzuţi în buget. Tot proiectul în ansamblu costă aproximativ 1,1 miliarde euro din care 395 milioane îi împrumutăm de la BEI şi restul finanţăm noi din buget. Până acum, din cei 395 am luat, în trei ani, 90 de milioane de euro. În anul 2010, pentru tot proiectul, din banii BEI şi din banii noştri s-au cheltuit 12 milioane de lei. În 2011 s-au cheltuit vreo 100 de milioane de lei. În 2012 s-a intensificat acest proiect şi s-au cheltuit aproximativ 340 de milioane de lei. În total până acum s-au cheltuit cam 500 de milioane de lei, aproximativ 80% din ei de la BEI”, a declarat Voinea la postul public de televiziune.

Anul acesta pentru lucrările la noua linie de metrou au fost prevăzuţi 135 de milioane de lei, jumătate de la bugetul de stat şi jumătate de la BEI, a explicat ministrul, adăugând că în urma rectificării bugetare de la jumătatea anului bugetul va fi majorat.

„Aceşti bani au fost puşi în buget numai în trimestrul I şi II, deci au fost concentraţi în primele două trimestre, tocmai în ideea în care la rectificare vor fi alocate sume suplimentare”, a afirmat Voinea.

Lucrările la noua linie de metrou Drumul Taberei – Universitate au fost oprite, constructorii sistând lucrarea din cauza lipsei banilor, potrivit lui Dan Trifu, consultant al Metrorex pentru lucrările la magistrala M5.

Ministrul a precizat că, în prezent, România mai are de tras de la BEI circa 1,5 miliarde de euro pentru 15 proiecte, însă calendarul următoarelor tranşe trebuie atent calculat deoarece banii împrumutaţi sunt luaţi în calcul la stabilirea deficitului. Totodată, dobânda la care s-a împrumutat România de la instituţia europeană este de circa 3%, nivel apreciat drept „foarte bun” de ministrul pentru Buget.

„Atunci când noi tragem banii care ne sunt puşi la dispoziţie de către BEI, ei se duc în deficit deci fie că-i plătim noi din taxele şi impozitele colectate, fie că îi luăm de la BEI din acel împrumut, tot deficit se cheamă”, a adăugat Voinea.

Premierul Victor Ponta a declarat la rândul său că în urma unor discuţii avute cu constructorii s-a convins că lucrările nu au fost oprite.

„M-am convins exact de la reprezentanţii companiei că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare ca acest proiect să continue va fi asigurat în primul avem în continuare 300 de milioane de euro din creditul de la BEI care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale”, a declarat Ponta.

Cookies