SMART CITY

Ministrul Educaţiei: Curriculă nouă până la clasa a XII-a, abia în 2024

La întâlnirea de astăzi s-a discutat despre abecedare, organizarea de concursuri pentru inspectori și întețirea ritmului de schimbare a curriculei școlare, informează evz.ro.

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, la acest nivel al învățământului preuniversitar se înregistrează cele mai multe probleme, ceea ce nu înseamnă însă că ele nu există la nivelul universitar.

„Având în vedere impactul foarte mare la nivelul învăţământului preuniversitar, au fost abordate o serie de aspecte ce ţin de accesul la Educaţie şi mai exact la un act educaţional de calitate, ce ţin de problematica revizuirii curriculei”, a spus ministrul, citat de Agerpres.

Schimbarea curriculei a fost o parte importantă a discuției. „Anul acesta 2015 – 2016 va intra în vigoare curricula pentru clasa a II-a, în 2016 curricula pentru clasa a IV-a şi, dacă vom continua în acest ritm an de an, abia în anul 2024 vom avea o nouă curriculă la nivelul clasei a XII-a, moment în care vom constata că la nivelul învăţământului primar şi gimnazial curricula nu mai corespunde. Una din soluţii ar putea fi revizuirea în paralel a curriculei de ciclu gimnazial împreună cu cea din ciclul liceal”, a spus ministrul Educaţiei.

O altă problemă abordată a fost cea a abecedarelor: „După cum ştiţi, am reuşit să rezolvăm în cele din urmă problema abecedarului, care în această săptămână s-a regăsit pe banca fiecăruia dintre cei 187.000 de elevi de clasa I – o mare întârziere. S-au discutat măsurile care să împiedice apariţia unor astfel de situaţii. Anul acesta a fost rezolvată problema într-o manieră punctuală. Atât timp cât manualul şcolar va fi privit ca un bun oarecare, va exista, din păcate, indiferent de câte eforturi vom face la nivelul Ministerului Educaţiei, pericolul acestor întârzieri în distribuirea manualelor şcolare, un lucru pe care sunt sigur nu şi-l doreşte absolut nimeni”.

El le-a spus senatorilor social-democraţi că e necesară o stabilitate în sistem prin organizarea de concursuri pe bază de competenţe pentru ocuparea posturilor de inspector general, inspector general adjunct, director casă corp didactic, director de unităţi de învăţământ preuniversitar. „Astfel de concursuri nu s-au mai organizat din anii 2007-2008”, a menţionat ministrul.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button