Ministerul Transporturilor ar vrea să mai taie din ele. Se analizează reducerea lățimii benzii de circulație

04 feb. 2022
780 afișări
Ministerul Transporturilor ar vrea să mai taie din ele. Se analizează reducerea lățimii benzii de circulație
Ministerul Transporturilor ar vrea să mai taie din ele. Se analizează reducerea lățimii benzii de circulație

Până la data de 14 februarie 2022 este lansat în dezbatere publică proiectul prin care Ministerul Transporturilor își propune să reducă lățimea benzilor de circulație. Doar anumite porțiuni de drum național sunt vizate, iar scopul principal este reducerea vitezei de circulație.

Reducerea lățimii benzii de circulație

Pe anumite sectoare de drum național, lățimea benzii de circulație ar putea fi redusă de la 3.50 metri la minimum 3 metri. Astfel, șoferii ar reduce viteza de circulație.

Pentru ca legislația să fie modificată, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru. Consiliul Tehnic și Economic al Companiei de Drumuri a aprobat normele tehnice.

Această variantă poate fi luată în cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, dar cu acordul Administratorului rețelei de drumuri. Care sunt motivele menționate în propunerea oficială:

  • sporirea siguranței circulației în zona intersecțiilor,
  • sporirea siguranței circulației în zona trecerilor de pietoni,
  • sporirea siguranței circulației pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație,
  • sporirea siguranței circulației în zona punctelor periculoase etc.

Lățimea benzii de circulație poate fi redusă de la 3.50 metri până la minimum 3.00 metri.

„inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.”, se mai menționează în propunere.

Această soluție deja a fost testată în România

Pe DN2/ E85, la ieșirea din București, între Sinești și Movilița, a fost testată reducerea lățimii benzii de circulație, din iulie 2019 și până aproape de finalul anului 2021. Vorbim de o porțiune de drum de aproximativ 9 kilometri lungime, unde se produceau des accidente rutiere.

În zona respectivă nu au mai avut loc accidente grave, soldate cu decese.

Ce-și mai propun realizatorii proiectului:

  • Viteza de circulație să fie redusă prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru a preveni accidentele rutiere ;
  • Să fie introduse insule de protecție a pietonilor în zona trecerilor de pietoni;
  • Să realizeze benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
  • Să realizeze proiecte de siguranța circulației pe sectoarele unde există incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
  • Să reglementeze soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
  • „Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare”, potrivit antena3.ro.
Cookies