Ministerele fac legea pe social media. Cum au reușit MAI și MApN să adune milioane de aprecieri și vizualizări pe internet

05 ian. 2022
364 Afișari
Ministerele fac legea pe social media. Cum au reușit MAI și MApN să adune milioane de aprecieri și vizualizări pe internet
Ministerele fac legea pe social media. Cum au reușit MAI și MApN să adune milioane de aprecieri și vizualizări pe internet. Sursa foto: Twitter

Ministerul de Interne și Ministerul Apărării Naționale se luptă de la egal la egal cu influencerii pe platformele de social media. Conturile celor două instituții au adunat milioane de vizualizări, aprecieri și fani pe platforme precum Facebook și TikTok. Pe lângă momentele amuzante, autoritățile pot distribui pe social media și lucruri utile, precum dispariția unor persoane sau informații medicale, în cazul paginilor deținute de spitalele militare.

Unele instituții ale statului au devenit active pe rețelele sociale în ultimii ani iar în prezent se pot lăuda cu cifre demne de unii dintre cei mai mari influenceri. Cele mai populare dintre acestea sunt Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Apărării Naționale, potrivit Digi24.

Ministerele „influencere”. Cine are cei mai mulți fani

Titlul de cel mai urmărit minister de la noi din țară este deținut detașat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care a adunat pe Facebook peste 906.000 de aprecieri. Odată cu începutul pandemiei, numărul urmăritorilor MAI pe rețelele sociale a sărit în aer, triplându-se de atunci.

Printre cele mai populare postări se numără cea legată de salvarea unei șoferițe ce a plonjat cu mașina într-un lac – în doar câteva ore peste 200 de mii de oameni au reacționat la această postare. De asemenea, numărul mare de „fani” ajută autoritățile și în demersuri de salvare – postarea unui copil care a fost dat dispărut a fost distribuită mai departe de 7.000 de oameni aproape imediat.

Pe TikTok MApN face legea

Ministerul Apărării Naționale și-a deschis cont pe cea mai populară platformă de social media, TikTok, în urmă cu trei ani și postările sale au adunat deja aproape 4 milioane de aprecieri și zeci de vizualizări. Unele videoclipuri au chiar și peste trei milioane de vizualizări fiecare.

Unele persoane au fost influențate chiar de prezența MApN pe rețelele de socializare în a alege o carieră în domeniul militar. Videoclipurile scurte, care prezintă viața din spatele cortinei a militarilor și a personalului militar au fost surse de inspirație pentru unii dintre actualii elevi din liceele militare.

De altfel, MApN este prezent pe Facebook de aproape zece ani, timp în care protagoniștii videoclipurilor și poveștilor de pe social media au devenit adevărate vedete printre colegii lor dar chiar și pentru cetățeni.

De atunci, aproape toate marile unități din cadrul MApN și-au deschis pagini separate, astfel că în prezent vorbim despre 150 de astfel de pagini.

Trendul rețelelor de socializare a ajutat în pandemie și spitalele, care au beneficiat de o cale modernă de comunicare cu urmăritorii, mai ales pe subiecte sensibile, ce puteau stârni confuzia în rândul cetățenilor.

„Spitalele militare au deschis paginile în 2018, când în 2020 a explodat pandemia de COVID, fiecare spital avea baza lui de fani și urmăritori folosită pentru a informa și a combate crize mediatice și fake news-uri”, a declarat cpt. Roxana Davidots, MApN pentru Digi24.

Cookies