Mii de sindicalişti de la Dacia, în stradă. Protestatarii cer urgentarea autostrăzii Pitești – Sibiu

de:
07 mart. 2016
0 Afișari
Mii de sindicalişti de la Dacia, în stradă. Protestatarii cer urgentarea autostrăzii Pitești - Sibiu

Aproximativ opt mii de persoane au participat la mitingul organizat de SAD pentru susținerea unor obiective de interes național, precum urgentarea construcției autostrăzii Pitești — Sibiu.

Liderul Sindicatului Autoturisme Dacia (SAD), Nicolae Pavelescu, a declarat că guvernanții ar trebui să fie cei mai interesați de riscurile pentru producția industrială a României pe care le implică întârzierea unor proiecte majore de infrastructură, așa cum este tronsonul de autostradă dintre Pitești și Sibiu.

„Orice zi de întârziere a autostrăzii înseamnă ca investitorul să ia decizia de a muta, dacă nu produsele, măcar componentele în altă parte a lumii. Și asta ar trebui să-i intereseze în primul rând pe guvernanți, și pe noi, dar în special pe ei”, a spus Pavelescu.

El a explicat că autostrada Pitești-Sibiu ar scurta timpul și ar reduce costurile de transport pentru Dacia, ceea ce ar crește competitivitatea uzinei de la Mioveni.

„De câte ori mă întâlnesc cu directorul general de la Dacia-Renault mi se reproșează același lucru: voi, românii, mințiți, ați promis infrastructură și n-ați făcut-o (…). Ce credibilitate să mai avem? (…) Eu mă abțin să vorbesc de mutarea producției, dar când se ia o decizie pentru proiectele noi, se ține cont de infrastructura țării respective. Când se ia o decizie se ține cont, de asemenea, de piață, câte mașini vinzi în zona respectivă, și apoi se iau decizii dacă se mută sau dacă se fac în altă parte„, a mai spus Nicolae Pavelescu.

El a atras, totodată, atenția asupra problemelor pe care le-ar putea crea încă din acest an abandonarea programului de reînnoire a parcului auto.

„Este posibil să scadă producția și de anul acesta, pentru că programul Remat, pentru noi, a însemnat cam 12 zile lucrătoare pe an. Remat-ul, pentru noi, înseamnă o punere în competiție cu ceilalți importatori și producători europeni, Remat-ul pentru noi înseamnă că România respectă producția pe care o face și o vinde și în țară”, a afirmat liderul SAD.

Participanții la miting au scandat lozinci antiguvernamentale și au cerut măsuri concrete pentru urgentarea proiectelor de infrastructură și protejarea industriei românești.

Primul obiectiv este autostrada Sibiu-Pitești. Cel de-al doilea, care nu este mai puțin important decât primul, este programul Rabla. Dacă programul Rabla nu este continuat (…) riscăm până la 30 de zile de șomaj tehnic anul acesta”, a precizat Nicolae Pavelescu.

Alți lideri sindicali care au luat cuvântul și-au anunțat intenția de a organiza proteste la București, în cazul în care angajații vor intra în șomaj tehnic. De asemenea, Nicolae Pavelescu nu a exclus organizarea unui miting la Pitești în următoarele luni, dacă cererile sindicaliștilor nu vor fi ascultate.

Sindicaliştii  solicită guvernanților și clasei politice accelerarea lucrărilor premergătoare și demararea urgentă a construcției autostrăzii Pitești — Sibiu, susținerea vânzării autoturismelor din producția autohtonă și pentru a evita transformarea României în groapa de gunoi a Europei, modificări legislative care să descurajeze importul de mașini second-hand, modificarea legislației în vederea introducerii contractelor de muncă la nivel național și de ramură și asigurarea unei asistențe medicale la standarde europene, ținând cont de necesitățile sanitare ale locuitorilor din Mioveni și din împrejurimi, scrie Agerpres.

Sindicatul precizează că finalizarea autostrăzii Pitești — Sibiu va genera mii de locuri de muncă și le va consolida pe cele existente, iar ‘tergiversarea continuă a demarării lucrărilor induce ideea că există alte interese de a submina această importantă lucrare, finanțată de fapt cu bani europeni’.

Alte două mitinguri de amploare, care au avut ca punct central urgentarea construirii tronsonului de autostradă dintre Pitești și Sibiu, au fost organizate de sindicaliștii de la Dacia în anii 2014 și 2015.

Cookies