Mii de locuințe din București nu au avut curent în ultimele zile. Cum ești despăgubit în urma penelor de curent electric

04 aug. 2021
219 Afișari
Mii de locuințe din București nu au avut curent în ultimele zile. Cum ești despăgubit în urma penelor de curent electric
Mii de locuințe din București nu au avut curent în ultimele zile. Cum ești despăgubit în urma penelor de curent electric. Sursa foto: Unsplash

Vești bune pentru persoanele care s-au confruntat cu pene de curent în ultimele zile. Companiile de energie vor ține cont de multitudinea de plângeri primite și vor oferi cetățenilor afectați despăgubiri.

Furnizorii de curent electric oferă promisiuni persoanelor afectate în ultimele zile de valul de pene de electricitate din București. Astfel, clienții ce s-au confruntat cu probleme cu electricitatea vor primi despăgubiri, potrivit lui Zoltan Nagy-Bage, vicepreședintelel Autorității Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei.

Cum poți fi despăgubit pentru pana de curent dacă ai fost afectat direct de aceasta

Despăgubirile se vor face fără să fie nevoie de vreun demers din partea celor afectați, mai ales că fenomenele meteo și temperaturile din acest an au dus la creșterea considerabilă a consumului de energie electrică. Prin urmare, despăgubirile vor fi incluse automat pe factura obișnuită a fiecăruia. Decizia a fost luată de autorități după ce mai multe familii din toate cartierele Bucureștiului au rămas fără curent electric în toiul caniculei, implicit fără ventilatoare, frigider și apă congelată.

În acest sens, Zoltan Nagy-Bage, vicepreședintele Autorității Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, a precizat și cum va apărea despăgubirea pe facturile bucureștenilor afectați. Potrivit acestuia, pe factură va apărea rubrica „Compensație”, unde se notează cu minus suma de bani ce îi este datorată unei persoane. Aceasta se va deduce, și eventual, poate acoperi un procent semnfificativ din amenzi.

„Scrie pe factură că este o compensație. Apare o sumă cu minus în factură și explicații pentru ce anume, pentru că sunt mai mulți indicatori standard.

E posibil să nu fie chiar în factura următoare, dar în 3-6 luni să apară aceste compensații.”, a spus Zoltan Nagy-Bage, potrivit Digi24.

Companiile de curent electric începuseră să găsească în situația de a ignora apelurile clienților

Șeful ANRE a explicat faptul că există un termen limită de preluare a unui apel și că est evorba de aproximativ 30 de secunde până când cetățenii pot comunica dificultățile ternice.

Potrivit acestuia, ar fi vorba despre circa 30 de secunde de la inițierea apelului până la preluarea de către un operator.

„Există un termen în standard în care trebuie preluat fiecare apel de către un operator uman, nu doar de robot. Maximum 30 de secunde de la inițierea apelului până la preluare acestuai, fără intervenția unui operator uman, 180 de secunde pentru preluarea apelului de către un operator uman și 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii”, a precizat Zoltan Nagy-Bage.

Cookies