Mihai Măniuţiu @ Cafeneaua critică

de:
05 dec. 2011
0 Afișari
Mihai Măniuţiu @ Cafeneaua critică

Invitatul Cafenelei critice de joi 8 decembrie este regizorul şi scriitorul Mihai Măniuţiu.

Unul dintre cei mai importanţi oameni de teatru din România de azi, autor al unui lung şir de spectacole memorabile, Mihai Măniuţiu este şi un scriitor de anvergură: a publicat proză scurtă, roman, eseuri, versuri şi aforisme. De curînd, Editura clujeană bybliothek (regizorul şi scriitorul fiind el însuşi clujean, actualmente director al Teatrul Naţional) a lansat o „serie de autor” Mihai Măniuţiu, cu trei volume: În Balkanya, eu şi ceilalţi demoni (antologie de poeme şi prozopoeme), Opiniile unui călător nedemn de încredere (povestiri) şi Exorcisme (note eseistice şi aforistice). La aceeaşi editură a apărut anul trecut albumul monografic Mihai Măniuţiu. Spaţiul cameleonic realizat de Cristina Modreanu. Cu pornire de la toate aceste cărţi de şi despre invitatul Cafenelei critice, întîlnirea de pe 8 decembrie va prilejui o discuţie despre polivalenta sa creaţie.

Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică este un proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate. Prima serie s-a desfăşurat în anii 1990, la Cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti. De la reluarea sa în noiembrie 2008, Cafeneaua critică a fost găzduită de cluburile bucureştene The Silver Church, Club A şi Club Control. De la debutul „stagiunii” 2011-2012, Cafeneaua critică a revenit la Club A şi se desfăşoară joia seara.

Invitaţii stagiunii 2011-2012 a Cafenelei critice: Nichita Danilov (ediţia a 50-a); Alice Georgescu, Aura Corbeanu, Doina Lupu (organizatori ai Festivalului Naţional de Teatru 2011), Victor Ioan Frunză, Adriana Grand, George Costin, Mihaela Michailov (participanţi la Festival), Mircea M. Ionescu (dramaturg), Ileana Lucaciu, Nicolae Prelipceanu (critici de teatru) (ediţia a 51-a); Florin Iaru (ediţia a 52-a); Mira Nedelciu, Georgeta Nedelciu, Emil Buruiană, Vladimir Epstein, Anca Dumitrescu, Cătălin Ţîrlea, Sorin Preda, Cristian Teodorescu, Petre Răileanu (evocare Mircea Nedelciu) (ediţia a 53-a).