ARHIVA B365

Metrourile din Capitală pot deraia oricând, susţine un profesor universitar bucureştean

”Rularea corectă a unui tren depinde de contactul dintre roţi şi şină. Roţile au anumite tipuri de profiluri, numit de uzură, pe când în cazul şinelor există profiluri standardizate”, a explicat pentru B365.ro prof. dr. Ioan Sebeşan, şeful catedrei de Material Rulant de la Facultatea de Transporturi Bucureşti. Astfel, pe aceleaşi linii din Bucureşti circulă atât metrourile vechi, fabricate de IVA Arad, cât şi cele noi, furnizate de compania Bombardier.

Profilurile de roţi ale acestor metrouri noi au dus la deteriorarea şinelor, susţine Ioan Sebeşan, adăugând că a fost consultat de Metrorex pe această temă, fără ca opinia sa să fie luată în seamă. Astfel, chiar dacă metroul deraiat miercuri a fost produs nu de Bombardier ci de IVA Arad, de vină în opinia profesorului sunt tot profilurile Bombardier.

Șeful de catedră este de părere nu doar că incidentul petrecut miercuri între staţiile Unirii şi Timpuri Noi ar fi putut fi evitat, ci şi că deraierea unor alte metrouri se poate produce oricând, asta în condiţiile în care la metroul bucureştean nu se respectă normele tehnice de siguranţa circulaţiei.

Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte, a respins acuzaţiile formulate de Ioan Sebeşan, negând că trenurile Bombardier ar deteriora şinele. ”Metrourile Bombardier circulă de zece ani de zile fără probleme”, a declarat Udrişte pentru B365.ro, exprimându-şi totodată îndoielile faţă de competenţa profesională a profesorului şi cerându-i să aducă dovezi care să-i susţină teoria.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button