ARHIVA B365

De când vor avea metrourile din București ferestre rabatabile. Aerul de la metrou e însă cancerigen

29 de trenuri de metrou din cele 44 Bombardier au deja geamuri rabatabile. În acest moment se lucrează la cel de-al 30-le, care va avea la rândul său geamuri rabatabile până la sfâșritul săptămânii. Toate lucrările de acest tip la trenurile Bombardier vor fi încheiate în primăvară, conform declarațiilor date B365.ro de Evelyne Croitoru, purtător de cuvânt al Metrorex. La garniturile vechi, geamurile erau rabatabile din construcție. 

„Metrorex deruleaza incepand cu luna iulie 2012 un proiect de inlocuire a ferestrelor fixe a trenurilor de tip Bombardier cu ferestre rabatabile in partea superioara, pentru aerisire suplimentara.
Totodata noile trenuri de metrou de tip CAF ce vor fi puse in circulatie cu calatori incepand cu anul 2014, vor fi dotate din constructie atat cu instalatie de ventilatie fortata a salonului pentru pasageri – cu parametri superiori – precum si cu ferestre rabatabile, pentru a imbunatati climatul in interiorul vagoanelor si pentru a crea astfel conditii de transport cu metroul cat mai confortabile.” – afirmă directorul general Metrorex pe site-ul Companiei. 

Problema este că, prin deschiderea geamurilor, în trenuri intră aerul poluat din tuneluri. Conform unor studii științifice, Aerul din metroul bucureștean este cancerigen: depășește de opt ori limita noxelor. 

Pe de altă parte, la suprafață, autobuzele RATB sunt dotate cu aer condiționat doar în proporție de 50%.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button