Metroul uşor, cinci morţi în zece ani de la modernizare

de:
10 mai 2012
0 afișări
Metroul uşor, cinci morţi în zece ani de la modernizare

Traian Băsescu, la acea vreme primar al Bucureştiului, considera că modernizarea liniei de tramvai lungă de mai puţin de 11 kilometri este „cel mai mare proiect postdecembrist realizat de municipalitatea Capitalei”, conform Mediafax, care face un bilanţ al metroului uşor. Viteza medie a liniei 41 a crescut, prin modernizare, de la 14 km pe oră la 22 km pe oră.

Problemele cu linia 41 au început chiar de la probele făcute de Traian Băsescu, înainte de inaugurare. Băsescu a fost nevoit să aştepte în jur de trei ore la capătul din bulevardul Ghencea, plecarea în cursă fiind întîrziată de apariţia unor probleme la instalaţia electrică.Tot din cauza problemelor cu tensiunea electrică la linia de metrou uşor, un cablu de pe marginea străzii a luat foc, fapt care a determinat oprirea temporară a iluminatului public în zonă.

În ziua inaugurării a avut loc şi primul accident: o garnitură de tramvai transformată în metrou uşor a lovit un copil, pe Podul Grant. Copilul traversa podul împreună cu bunica lui, care îl ţinea de mână, când garnitura 24 a liniei de tramvai l-a lovit pe copil din lateral. Puştiul de zece ani a fost dus de urgenţă la spital şi operat, însă după două săptămâni de suferinţe a murit.

În 17 iunie 2003, tramvaiele liniei 41 fac a doua victimă: un tânăr este accidentat mortal de o garnitură în apropiere de strada Turda din sectorul 1. Tânărul a vrut să traverseze, dar a văzut tramvaiul venind şi s-a răzgîndit. El s-a oprit însă înainte de a sări gardul de siguranţă, rezemîndu-se de acesta. În momentul în care tramvaiul a ajuns în dreptul lui, din cauza curenţilor de aer, gardul a început să se balanseze, iar tînărul a fost accidentat mortal de garnitură.

După încă o lună, a treia persoană moare călcată de tramvaiul 41. O pensionară din Bucureşti este accidentată mortal în 27 iulie 2003 de un tramvai 41 în timp ce încerca să traverseze liniile şi strada în zona Piaţa Crîngaşi. Femeia, în vârstă de 69 de ani, a traversat pe roşu către Piaţa Crângaşi, dar a fost lovită în plin de tramvai, murind pe loc.

După trei accidente mortale în mai puţin de un an de la inaugurarea liniei de metrou uşor 41, autorităţile Capitalei au anunţat, în 5 august 2003, că vor lua măsuri pentru siguranţa pietonală. Printre măsurile propuse atunci au fost instalarea a încă 17 semafoare pietonale, dintre care 12 în intersecţii, precum şi lărgirea cu pînă la doi metri a unor peroane şi impunerea unei limite de viteză a tramvaielor la 30 de kilometri pe oră.

Seria victimelor făcute de tramvaiul 41 este întreruptă până în 2007 când, în 16 martie, un bărbat de 60 de ani este lovit de o garnitură a liniei 41 în staţia din zona Pieţei Drumul Taberei.

Nici un an mai târziu, la începutul lui 2008, un tramvai al liniei 41 a deraiat în apropiere de Piaţa Moghioros, pe sensul de mers spre Ghencea, traficul în zonă fiind blocat timp de peste jumătate de oră.

În 20 martie 2008, un alt bărbat moare călcat de un tramvai 41. Tânărul de 30 de ani a fost lovit de un tramvai care ieşea din Pasajul Lujerului. Bărbatul încerca să traverseze strada către şoseaua Virtuţii.

Cookies