Metroul spre Aeroportul Otopeni: lucrările la Magistrala M6 vor începe în martie

24 aug. 2022
7021 Afișari
Metroul spre Aeroportul Otopeni: lucrările la Magistrala M6 vor începe în martie

Lucrările pentru construirea Magistralei M6 din București până la Aeroportul Otopeni încep în martie-aprilie 2023, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, citat de Economedia.

Totodată, ofertele finale pentru proiectarea și execuția secțiunii a doua, Băneasa-Aeroport Otopeni pot fi depuse până pe 5 septembrie în acest an.

Pentru a doua secțiune a Magistralei M 6, procedura de achiziție este cu precalificare, toți cei trei constructori din Turcia fiind admiși în prima etapă și invitați să participe în faza finală, mai scrie publicația.

Astfel, întreaga Magistrală de Metrou M6 cu 12 stații între 1 Mai, Băneasa și Aeroportul Otopeni va fi construită de firme din Turcia : prima secțiune, până la Băneasa de Alsim Alarko, contractul fiind acum în etapa de proiectare, iar pentru tronsonul 2 Băneasa -Otopeni unul dintre cei trei constructori din Turcia care au depus oferte : Alsim Alarko, Dogus Insaat sau Gulermark (n.r cu condiția validării ofertei și încadrării în costul estimat de 1,3 miliarde lei conform indicatorilor aprobați în 2016.)

Pentru metroul spre Aeroport, Alsim Alarko va începe lucrările la primăvară, a transmis Scrioșteanu.

,,Contractul pentru tronsonul Gara de Nord ( 1 Mai) Băneasa a fost semnat în martie, s-a emis ordinul de începere pentru proiectare, 9 luni este termenul de proiectare, destul de ambițios pentru un proiect de metrou, dar e asumat de antreprenor. În martie-aprilie trebuie să înceapă lucrările. Pentru secțiunea a doua, Băneasa-Aeroport Otopeni cred că pe 5 septembrie este termen, sunt trei firme calificate, urmează să depună ofertele finale, iar una va fi selectată” a explicat Scrioșteanu.

Primele costuri de construcție a Magistralei M6

Licitaţia are o valoare estimată de 1,3 miliarde lei şi include doar lucrările la structura de rezistenţă, staţii, galerii tuneluri, fără a cuprinde arhitectura, instalaţiile electromecanice şi calea de rulare, acestea urmând să facă obiectul unei noi licitaţii, valoarea estimată fiind de aproape 500 de milioane de lei.

O a treia licitaţie va fi pentru sistemul siguranţă şi de automatizare, deci trei licitaţii, trei riscuri de contestaţii şi întârzieri, aşa s-a întâmplat pe M 5 Drumul Taberei. Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde lei.

Îți mai recomandăm:

Cookies