ESENTIAL

Metroul în caz de cutremur: trenurile nu se opresc automat!

Directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte spune pentru B365.ro că după un astfel de ipotetic eveniment totul intră în atribuţiile unui Comitet Municipal. „Pe Bucureşti există o instituţie care gestionează tot ce înseamnă protocoale şi mod de acţiune în caz de dezastre. Acest protocol al Metrorex este elaborat de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă care este condus de Prefectul Capitalei. Vorbim aici de un cadru de cooperare pentru gestionarea unor astfel de situaţii”, explică şeful reţelei de metrou.

Udrişte spune totuşi ca sistemul în sine se bazează pe un complex de echipamente care funcţionează fie la comandă, fie în regim automat. „Ceva special care să fie subordonat acestui protocol de intervenţii nu există. La noi exista sisteme clasice la fel ca la orice metrou din lume.

Cât priveşte avertizoarele seismice care pot pune în gardă autorităţile cu câteva zeci de secunde înaintea producerii unui cutremur, Gheorghe Udrişte spune că acestea nu sunt utile în cazul reţelei de metrou. “Cele 25 de secunde avans pe care le putem avea datorită sistemelor de avertizare seismologică sunt insuficiente pentru noi. Prima noastră grijă este de a duce toate garniturile de tren în staţii. Dacă o garnitură a plecat dintr-o staţie şi se produce un seism durează prea mult sa o aducem înapoi. În astfel de situaţii se fac anunţuri către călători, nu mai pleaca niciun tren din staţii şi intervenim cu echipe speciale. Pentru siguranţa călătorilor protocolul impune ca garniturile să fie în staţie”, concluzionează directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Reţeaua de transport a metroului bucureştean se întinde pe 66,95 km de cale dublă, are patru magistrale cu 49 de staţii, iar distanţa medie între două staţii este de 1,5 km. Media pe zilele lucrătoare depăşeşte în mod frecvent numărul de 600.000 de călători.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button