Metroul din Toate Timpurile – un Bombardier circulă pe M1 și M3, cu vagoane pline de povestea transportului public subteran din București. 45 de ani cu Metrorex

20 nov. 2024
20549 afișări
Metroul din Toate Timpurile - un Bombardier circulă pe M1 și M3, cu vagoane pline de povestea transportului public subteran din București. 45 de ani cu Metrorex
Metroul din Toate Timpurile - un Bombardier circulă pe M1 și M3, cu vagoane pline de povestea transportului public subteran din București. 45 de ani cu Metrorex | Sursa foto: Captură ecran Metrorex - Facebook

Pe data de 19 noiembrie s-au împlinit 45 de ani de când primul tren de metrou a circulat pentru prima dată de la Timpuri Noi la Semănătoarea, redenumită în 2009 Petrache Poenaru, moment marcat de Metrorex prin decorarea unui tren de tip Bombardier cu imagini reprezentative din povestea metroului.

Trenul aniversar Metrorex circulă pe Magistralele 1 și 3

Metrorex informează, printr-o postare pe pagina de Facebook, că pentru a marca cei 45 de ani de la inaugurarea metroului, un tren tip Bombardier a fost decorat cu imagini reprezentative din povestea metroului, care surprind evoluția și contribuția acestuia la viața cotidiană a bucureștenilor.

Trenul aniversar circulă pe Magistralele 1 și 3, refăcând parțial primul traseu inaugurat în anul 1979, între stațiile Timpuri Noi și Semănătoarea, cea din urmă numindu-se acum Petrache Poenaru.

Vă invităm să îl descoperiți și să luați parte la povestea celor 45 de ani de mobilitate urbană, care continuă să se scrie zi de zi, împreună cu voi.

Mulțumim tuturor călătorilor care ne-au fost alături în această călătorie!

Ideea de transport subteran a fost discutată încă de la începutul secolului, când Dimitrie Leonida a creat planul „Metropolitanului din București”.

Discuțiile au fost reluate după 20 de ani, la propunerea arhitectului Duiliu Marcu, care conducea pe atunci planul de sistematizare a Capitalei. Cu toate acestea, lucrările nu au început nici atunci, întrucât la momentul respectiv s-a considerat că mijloacele de transport de suprafață puteau face față populației Capitalei.

Chiar dacă populația Bucureștiului ajunsese deja la un milion de persoane, iar lucrările de modernizare ale orașului erau în continuă dezvoltare, izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial le-a pus din nou pe pauză.

La începutul anilor ’70 au început studiile pentru realizarea proiectului, iar de acolo până la punerea planurilor în practică nu a mai fost decât un pas.

După 45 de ani, transportul subteran din București are 5 magistrale de metrou, cu un număr total de 64 de stații, iar rețeaua este în continuă dezvoltare.

Lucrările la viitoarea Magistrală 6 au început deja și va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă. Linia va porni de la stația 1 Mai și va avea 12 stații. Magistrala ar trebui să fie gata în anul 2027.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies