Metroul corporatiștilor va fi modernizat. Ce lucrări se vor face pe Magistrala M2 Berceni – Pipera

15 dec. 2023
8331 afișări
Metroul corporatiștilor va fi modernizat. Ce lucrări se vor face pe Magistrala M2 Berceni - Pipera
Metroul corporatiștilor va fi modernizat. Ce lucrări se vor face pe Magistrala M2 Berceni - Pipera. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

Magistrala de metrou a corporatiștilor, M2 Berceni – Pipera, va fi modernizată. Au fost avizate documentele tehnice pentru lucrările ce vizează îmbunătățirea serviciilor de transport călători pentru cea mai aglomerată magistrală de metrou.

Magistrala M2 Berceni – Pipera va fi modernizată

A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația tehnică a lucrărilor de intervenție pentru îmbunătățirea serviciilor de transport călători cu metroul pentru cea mai aglomerată magistrală, M2 Berceni – Pipera, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor într-o postare pe Facebook.

Cu o lungime de 18,68 de kilometri și 14 stații, magistrala de metrou a corporatiștilor străbate Bucureștiul de la sud la nord, pe următorul traseu:

  • Șoseaua Berceni – Șoseaua Olteniței – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Brătianu – Bulevardul Nicolae Bălcescu – Bulevardul Lascăr Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Șoseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu.

Ce lucrări se vor face aici

Lucrările vizează următoarele:

  • creșterea vitezei de circulație;
  • creșterea frecvenței de operare;
  • reducerea duratei de deplasare cu metroul;
  • diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere;
  • înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale;
  • înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți;
  • reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați;
  • înlocuirea aparatelor de cale;
  • refacerea impermeabilizării construcției subterane;
  • schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul;
  • înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare;
  • înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate.

Scrioșteanu transmite că s-a obținut certificatul de urbanism și avizele/acordurile cerute prin acesta. Investiția are o durată de 48 de luni. Urmează să fie aprobați indicatorii tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern și licitația pentru execuția lucrărilor.

Modernizarea magistralei de metrou M2 costă 986.582 mii de lei. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la bugetul de stat.

Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Te-ar mai putea interesa și: ESENȚIAL | Magistrala 6 de metrou are autorizație de construire. Pe 15 decembrie încep lucrările pentru secțiunea cu șase stații 1 Mai – Tokyo

Cookies