Metroul ar putea să nu mai circule din 15 mai, din cauza lipsei subvenţiei şi a aprobării bugetului, a avertizat azi Marian Artimon, președintele Unităţii Sindicatul Liber Metrou (USLM), într-o conferinţă de presă.
Liderul sindical, citat de Agerpres, spune că, fără subvenție și buget, Metrorex nu va mai avea cu ce să plătească datoriile faţă de angajaţi şi terţi:
În conformitate cu Legea bugetului există un articol 73, alineatul 8, care nu-ţi dă voie să faci un buget dacă pierderile nu sunt mai mici cu dublul sumei cu care creşti salariile. Mai există această Ordonanţă potrivit căreia, dacă în 120 de zile de la aprobarea legii bugetului nu se aprobă bugetul societăţii comerciale, acea societate nu mai are dreptul la subvenţie. Este în mâna Guvernului să schimbe această Hotărâre de Guvern. (…) Dacă nu ai buget aprobat, nu mai dă subvenţie. Fără subvenţie, cum să funcţionezi? Trebuie scoasă această prevedere din Hotărârea Guvernului(…).
Liderul sindical a mai spus că, în următoarea perioadă, USLM va face tot ceea ce îi stă în putinţă, conform legii, „să atragă atenția opiniei publice că este cel mai mare risc ca, de la 15 mai, metroul să nu mai circule, pentru că nu vor fi plătite datoriile”.
Marian Artimon a declarat că principalele probleme ale Metrorex sunt subfinanțarea cronică şi deficitul de personal. În prezent, Metrorex are 5050 de salariaţi, deficitul de personal fiind de peste 800 de angajați.
Cel mai recent moment în care transportul public subteran din București a fost oprit a fost acum 3 ani.
În dimineața zilei de 26 martie 2021, mai mulți sindicaliști au portestat spontan; au coborât în tunel, la stația Piața Unirii, s-au așezat pe șine și au împiedicat pornirea trenurilor de pasageri.
Acest protest a avut loc la o zi după ce conducerea Metrorex a dat un termen limită pentru eliberarea spațiilor comerciale de la metrou, deținute de firma sindicatului.
A fost o zi în. care Bucureștiul a fost paralizat de greva de la Metrou.