METROU Drumul Taberei. METROREX cumpără 13 TRENURI NOI pentru Magistrala 5

de:
24 mai 2016
0 afișări
METROU Drumul Taberei. METROREX cumpără 13 TRENURI NOI pentru Magistrala 5

Bugetul de investiții pentru 2016 al Metrorex include achiziţia şi punerea în funcţiune a 13 trenuri noi de metrou pentru dotarea Magistralei 5, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor inclusiv staţia, galeria de legătură şi depoul Valea Ialomiţei„, a declarat Marin Aldea, directorul general al Metrorex, potrivit economica.net.

Oficialii companiei au anunțat că lucrările la acest tronson ar putea fi finalizate până în vara anului viitor, după ce anterior menționau ca termen de finalizare primul trimestru din 2017.

Anul trecut, reprezentanții companiei spuneau că trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5 vor fi din parcul de inventar al Metrorex. Deşi vechi de 30 de ani, reprezentanții companiei dădeau asigurări că garniturile de tip BM1 – IVA îndeplinesc toate condiţiile tehnice şi de siguranţă impuse.

Noua achiziție are loc în contextul în care o procedură anterioară de achiziție a 51 de garnituri, în valoare de circa 400 milioane de euro, a fost suspendată în urma unei anchete DNA. În decembrie anul trecut, procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA, membru al comisiei de licitație, în dosarul privind achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. El este acuzat că a transmis informații în scopul adjudecării licitației de către firma spaniolă CAF.

Metrorex a atribuit firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un contract pentru achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor a metroului bucurestean.

CAF a castigat licitatia lansata inca din 2014 cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se aflau in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.

Astra Vagoane si Alstom, firme participante la procedura de licitatie publica, au contestat la CNSC criteriile performanţă tehnică, termenele de livrare şi mentenanţa oferite de CAF.

Licitatia a fost lansata in iunie 2014 (anunt de participare 151772 / 26.06.2014), iar ofertele au fost deschise pe 16 octombrie, 4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:

> ASTRA Vagoane Calatori – 5,1 mil euro euro/tren de metrou (260 milioane de euro)
> CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou (272 milioane de euro)
> CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou (310 milioane euro)
> Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou (322 de milioane euro)
> Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou (341 de milioane de euro)

Conform informatiilor din SEAP, in criteriile de atribuire ale acestui contract, pretul ofertei a avut o pondere de 60%, restul criteriilor fiind performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta (5%) si termene de garantie (5%). Compania spaniola CAF a mai castigat in ultimii ani un contract cu Metrorex care presupune achizitia de 16 trenuri de metrou pentru circa 100 de milioane de euro. Ulterior, Metrorex a mai achizitionat alte 8 trenuri produse de spaniolii de la CAF.

Cookies