Metroul are pe ştatul de plată „Eroi de Serviciu” VEZI CINE SUNT

de:
22 apr. 2011
0 Afișari
Metroul are pe ştatul de plată „Eroi de Serviciu” VEZI CINE SUNT

Cu toate că pentru mulţi metroul presupune doar scări rulate, aparate de taxat şi plasme multicolore, în realitate, dincolo de aceste aspecte, Metrorex ascunde o serie de servicii de specialitate. Între acestea şi două echipe special antrenate, care sunt zi şi noapte la datorie, prin rotaţie şi care pot interveni în secunda doi, chiar şi prin fum sau flăcări.

B365.ro a stat de vorbă cu membri uneia dintre acestea. Cei cinci salvatori(FOTO), care sunt campaţi la staţia Unirii 1 au o vechime adunată în cadrul servicului de 83 de ani.

Tura lor este de la şapte dimineaţa până la ora două după-masă. Au două rânduri de echipamente iar fiecare echipă are dulapul propriu, cu „sculele” ei. Ce au la comun, cu celelate echipe, sunt dotările maşinii de intervenţie parcată în piaţa Unirii, la suprafaţă(FOTO), cu care intervin în cazul în care nu se pot deplasa de la o staţie la alta prin tunel.

Sunt angajaţi ai metroului instruiţi special ca să intervină în caz de nevoie. La incendii, la accidente, la cutremure etc. Primii care intervin sunt ei pentru că sunt cel mai aproape de metrou. Avem două astfel de echipe care lucrează 24 de ore din 24”, a declarat pentru B365.ro, directorul Metrorex Gheorghe Udrişte.

Serviciul de Salvatori ai Metrorex este împărţit în două echipe formate din 25 de oameni care se rotesc câte cinci pe tura. “Nu se pune problema de libere de Paşti sau de Crăciun sau de vreo sărbătoare legală”, explică pentru B365.ro şeful serviciului pentru Situaţii de Urgenţă şi Informaţii Clasificate, Traian Luca. Fiecare echipă are “pe semnătură” câte 25 de staţii de metrou, şi sunt campate una la staţia Unirii 1 şi una la staţia Basarab. Cu o pregatire riguroasă în cadrul misiunilor de subteran, salvatorii, conduşi de şeful de serviciu Ghircoiaş Ioan sunt întotdeauna cu urechea pe telefonul dispeceratului care poate suna în orice clipă(FOTO).

Dispeceratul, „creierul” din spatele operatiunilor

Aşadar „eroii de serviciu” nu acţionează după bunul plac. Ei sunt coordonaţi de o altă entitate cu răspundere pe măsură, explică directorul general Gheorghe Udrişte: „Noi avem în activitatea de exploatare şi un dispecerat central unde avem un director de exploatare pe schimburi. El primeşte toate informaţiile de la dispeceratele de ramură(n.r. – de alimentare electrică, de automatizări, de prevenire şi stingere a incendiilor) care la rândul său are obligaţia de a anunţa, la nevoie, instituţiile abilitate”.

Din fericire, nu a fost cazul de aşa ceva pana acum. Singurele probleme cu care au de furcă sunt scurtcircuitele care provoacă mici incendii, sinucigaşii sau telefoanele şi portofelele scăpate între liniile metroului de călătorii neatenţi. “Singurele dăţi când avem de-a face cu situaţii apropiate de realitate sunt atunci când avem instruirile periodice la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Miniera din Petroşani. Acolo simulăm situaţii reale”, explică Ioniţă Marian, lucrător în cadrul serviciului de 15 ani.

Pe lânga pregatirea de a interveni rapid în subteran, salvatorii au şi certificate de pompieri dar şi pregătire de paramedici, toate trecute şi parafate într-un certificat de salvator(FOTO).

Mulţi au impresia ca în caz de nevoie intră(n.r.- în tunel) ISU sau alte echipaje. Total fals. Noi ştim toate cotloanele. Fără noi nu intră nimeni”, adaugă şeful de serviciu Ghirgoiaş Ioan.

Salvatorii – “produsul” Metrorex-ului

Nimeni dintre aceştia nu vine “de-afară”. Toţi au fost recrutaţi, la vremea respectivă, din interiorul companiei. Au lucrat la diferite secţii, inclusiv economică, însă n-au ezitat să se înscrie atunci când au fost scose la concurs posturile. ”Nu suport statul pe scaun şi monotonia, explică Stoian Mihai, cu o vechime de 13 ani, de ce a dat cifrele şi munca de birou pe serviciul de salvatori ai Metrorex.

De altfel nici nu prea au timp de stat pe scaun, la propriu. Potrivit protocoalelor, odată la câteva zile, cele două echipe trebuie sa ia la picior, prin rotaţie, galeriile de metrou. În total 67 de kilometri de cale dublă, desfăşuraţi pe patru magistrale cu ale lor 49 de staţii.

Cu toate că pentru mulţi metroul presupune doar scări rulate, aparate de taxat şi plasme multicolore, în realitate, dincolo de aceste aspecte, Metrorex ascunte o serie de servicii de specialitate. Între acestea şi două echipe special antrenate, care sunt zi şi noapte la datorie, prin rotaţie şi care pot interveni în secunda doi, chiar şi prin fum sau flăcări.

B365.ro a stat de vorbă cu membri uneia dintre acestea. Cei cinci salvatori(FOTO), care sunt campaţi la staţia Unirii 1 au o vechime adunată în cadrul servicului de 83 de ani. Tura lor este de la şapte dimineaţa până la ora două după-masă. Au două rânduri de echipamente iar fiecare echipă are dulapul propriu, cu „sculele” ei. Ce au la comun sunt dotările maşinii de intervenţie parcată în piaţa Unirii, la suprafaţă(FOTO), cu care intervin în cazul în care nu se pot deplasa de la o staţie la alta prin tunel.

Sunt angajaţi ai metroului instruiţi special ca să intervină în caz de nevoie. La incendii, la accidente, la cutremure etc. Primii care intervin sunt ei pentru că sunt cel mai aproape de metrou. Avem două astfel de echipe care lucrează 24 de ore din 24”, a declarat pentru B365.ro, directorul Metrorex Gheorghe Udrişte.

Serviciul de Salvatori ai Metrorex este împărţit în două echipe formate din 25 de oameni care se rotesc câte cinci pe tura. “Nu se pune problema de libere de Paşti sau de Crăciun sau de vreo sărbătoare legală”, explică pentru B365.ro şeful serviciului pentru Situaţii de Urgenţă şi Informaţii Clasificate, Traian Luca. Fiecare echipă are “pe semnăturăcâte 25 de staţii de metrou, şi sunt campate una la staţia Unirii 1 şi una la staţia Basarab. Cu o pregatire riguroasă în cadrul misiunilor de subteran, salvatorii, conduşi de şeful de serviciu Ghircoiaş Ioan sunt întotdeauna cu urechea pe telefonul dispeceratului care poate suna în orice clipă(FOTO).

Dispeceratul, „creierul” din spatele operatiunilor

Aşadar „eroii de serviciu” nu acţionează după bunul plac. Ei sunt coordonaţi de o altă entitate cu răspundere pe măsură, explică directorul general Gheorghe Udrişte: „Noi avem în activitatea de exploatare şi un dispecerat central unde avem un director de exploatare pe schimburi. El primeşte toate informaţiile de la dispeceratele de ramură(n.r. – de alimentare electrică, de automatizări, de prevenire şi stingere a incendiilor) care la rândul său are obligaţia de a anunţa, la nevoie, instituţiile abilitate”.

Din fericire, nu a fost cazul de aşa ceva. Singurele probleme cu care au de furcă sunt scurtcircuitele care provoacă mici incendii, sinucigaşii sau telefoanele şi portofelele scăpate între liniile metroului de călătorii neatenţi. “Singurele dăţi când avem de-a face cu situaţii aproape de realitate sunt atunci când avem instruirile periodice la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Miniera din Petroşani. Acolo simulăm situaţii reale”, explică Ioniţă Marian, lucrător în cadrul serviciului de 15 ani.

De altfel, pe lânga pregatirea de a interveni rapid în subteran, salvatorii au şi certificate de pompieri dar şi pregătire de paramedici, toate trecute şi parafate într-un certificat de salvator(FOTO).

Mulţi au impresia ca în caz de nevoie intră(n.r.- în tunel) ISU sau alte echipaje. Total fals. Noi ştim toate cotloanele. Fără noi nu intră nimeni”, adaugă şeful de serviciu Ghirgoiaş Ioan.

Salvatorii – “produsul” Metrorex-ului

Nimeni dintre aceştia nu vine “de-afară”. Toţi au fost recrutaţi, la vremea respectivă, din interiorul companiei. Au lucrat la diferite secţii, inclusiv economică, însă n-au ezitat să se înscrie atunci când au fost scose la concurs posturile. ”Nu suport statul pe scaun şi monotonia, explică Stoian Mihai, cu o vechime de 13 ani, de ce a dat cifrele şi munca de birou pe serviciul de salvatori ai Metrorex.

De altfel nici nu prea au timp de stat pe scaun, la propriu. Potrivit protocoalelor, odată la câteva zile, cele două echipe trebuie sa ia la picior, prin rotaţie, galeriile de metrou. În total 67 de kilometri de cale dublă, desfăşuraţi pe patru magistrale cu ale lor 49 de staţii.

Cookies