Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează românii cu privire la o campanie de fraudă prin folosirea unor companii de curierat, precum DPD. DNSC explică cum funcționează frauda și oferă sfaturi prin care oamenii se pot proteja.
DNSC spune că, pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai frecvente, primim din ce în ce mai multe notificări, mesaje și email-uri de la servicii de curierat sau Poștă.
Infractorii cibernetici nu ratează astfel de ocazii și trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entități pentru a întinde capcane.
Smishing-ul este o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii „SMS” și „phishing”, explică DNSC într-o postare de pe pagina de Facebook.
Frauda funcționează astfel: Atacatorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare. Mesajul conține un link care, odată accesat, direcționează victima către un site web fals, unde infractorii susțin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată și că acesta trebuie livrat din nou.
În acest punct, victimelor li se solicită plata unei presupuse taxe de livrare, prin intermediul Revolut, suma de bani cerută ajungând, de fapt, în conturile atacatorilor.
DNSC oferă și câteva sfaturi prin care oamenii se pot proteja de astfel de fraude: