Mega-tun la Străzile Bucureştiului: Marcaje şi indicatoare rutiere cu GPS, de peste 54 milioane euro

de:
13 dec. 2012
7 Afișari
Mega-tun la Străzile Bucureştiului: Marcaje şi indicatoare rutiere cu GPS, de peste 54 milioane euro

Contractul atribuit acum de Administraţia Străzilor Bucureşti face parte dintr-un şir de şmecherii pe bani publici al şefei instituţiei, Alina Roman, care a organizat două licitaţii pentru aceleaşi servicii. 

Concret, în iulie 2011, Administraţia Străzilor a încheiat un acord-cadru pe 4 ani cu Vesta Investment (client fidel al instituţiei) pentru suma de 20,9 milioane lei (aprox. 5 milioane euro). Acordul presupune proiectarea şi execuţia unor lucrări de semnalizare orizontală (marcaje rutiere) şi verticală (indicatoare). 

Pe 10 decembrie 2011, Administraţia Străzilor a dat startul unei noi licitaţii pentru semnarea unui acord-cadru, tot pe patru ani, pentru proiectare, execuţie şi administrare a semnalizării rutiere orizontală şi verticală, la suma de aprox. 245 milioane lei cu TVA. În urma mai multor contestaţii ale firmelor participante la licitaţie, contractul a fost atribuit abia acum unei asocieri de trei firme: SC DUMAVA SEMNALIZARE SRL & SC VESTA INVESTMENT SRL& SC PRIMACONS GROUP SRL- liderul asocierii fiind SC DUMAVA SEMNALIZARE SRL pentru suma de 244.255.200 lei cu TVA (aprox. 54 milioane euro). 

SC DUMAVA SEMNALIZARE SRL este deţinută de Stelian Marius Varghida, conform rtv.net şi a câştigat la finele anului 2009, în asociere cu UTI Traffic Management, un contract de aproape cinci milioane euro pentru realizarea pistelor pentru biciclişti în Capitală. 

SC VESTA INVESTMENT SRL este controlată de omul de afaceri Radu Spirea şi a câştigat, în luna octombrie, un contract în valoare de aproximativ 9,5 milioane de lei pentru furnizarea şi montarea unor indicatoare rutiere în Sectorul 1 al Capitalei, păstorit de liberalul Andrei Chiliman. 

SC PRIMACONS GROUP SRL este deţinută de omul de afaceri Alexandru Dumitrovici.

Licitaţii cu acelaşi nume şi obiecte diferite

Directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman, susţinea însă la debutul licitaţiei că este vorba de două acorduri-cadru diferite. „Cele două acorduri-cadru nu au acelaşi obiect. Primul e destinat, în principal, covoarelor roşii anti-derapante şi marcajelor bicolore (alb-albastru, alb-rosu). Cel de-al doilea asigură implementarea, pe toate arterele aflate în administrare, pe o perioadă de 4 ani (n.r. şi primul era tot pe 4 ani), a întregii semnalizări rutiere, pornind de la stâlpişori şi oglinzi rutiere şi până la materializarea proiectelor de semnalizare avizate în Comisia Tehnică de Circulaţie”, a precizat pentru B365.ro, în ianuarie, Alina Roman.

La o simplă comparaţie între cele două anunţuri lansate în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) diferenţa invocată de directorul Administraţiei Străzilor dispare, după cum B365.ro a remarcat încă de la debutul licitaţiei. 

Printr-un comunicat remis la redacţie, Administraţia Străzilor Bucureşti precizează că desi s-a folosit o denumire generica si aproape identica, cele două licitaţii implică operaţiuni diferite de marcare rutieră. „Acordul cadru semnat in 2011 are doar 15 repere in timp ce acordul cadru semnat la sfarsitul anului 2012 cuprinde 23 de repere dar, important de retinut, printre ele nu se regaseste „covor antiderapant rosu”, reper care reprezinta valoric aproape 50% din estimarea acordului cadru din 2011. Mai mult, diferenta intre cantitatile maxime pentru acelasi tip de reper promovate in cadrul celor doua licitatii intaresc cele mai sus declarate: daca in cadrul licitatiei pentru atribuirea acordului cadru de semnalizare a unitatilor de invatamant s-a solicitat o cantitate maxima de marcaj rutier termoplast de 8000 de mp (suficienta pentru executia marcajelor aferente covoarelor rosii pe o perioada de 4 ani) va aducem la cunostinta faptul ca doar o artera din muncipiul Bucuresti, spre exemplu Calea Grivitei, necesita peste 5000 de mp de marcaj rutier termoplast”, susţine instituţia. 

Ce vrea să facă Administraţia Străzilor cu 54 milioane euro

Acordul cadru presupune proiectare, execuţie şi administrare lucrări de semnalizare rutieră orizontală (marcaje rutiere termoplastice alb/galben) şi verticală (indicatoare rutiere, mijloace auxiliare de semnalizare etc) care vor fi executate pe străzile şi parcările aflate în administrarea Administraţiei Străzilor, limitatoare de viteză, benzi rezonatoare, separatoare de sensuri din material plastic sau cauciuc, pentru a preveni viteza peste limita legala în trafic. Totodată, vor fi montate indicatoare de orientare rutieră amplasate pe console şi portaluri, dar şi marcaje rutiere convenţionale pentru străzile ce urmează să intre în reabilitare sau întreţinere, dar care până la această dată nu asigurp o semnalizare rutieră corespunzătoare, informează instituţia. 

Benzile rezonatoare transversale vor fi amplasate în zonele cu circulaţie pietonală intensă, respectiv în apropierea trecerilor de pietoni, a unităţilor de învăţământ, spitalelor şi parcurilor. 

Potrivit Administraţiei Străzilor, toată semnalizarea rutieră va fi introdusă într-o bază de date în care se vor regăsi tipul şi cu coordonatele GPS ale fiecărui element de semnalizare în parte. 

Recent, Administraţia Străzilor a mai dat şi 8,3 milioane de euro pentru număratul gropilor din Bucureşti, beneficiarii banilor publici fiind tot firme abonate constant la contractele instituţiei. Detalii găsiţi aici. 

Separatoare de sensuri de 800.000 de euro, băgate în pământ

La sfârşitul anului trecut, Administraţia Străzilor a plătit firmei UTI Traffic Management 800.000 de euro pentru instalarea a 14.000 de separatoare de sensuri. Dispozitivele au rezistat mai puţin de o lună, fiind puse la pământ de şoferii care au trecut cu uşurinţă peste ele. Tot UTI a primit de la Administraţia Străzilor, în acest an, contracte de aproape 18 milioane de lei pentru întreţinerea şi modernizarea semafoarelor din Bucureşti. Contractul pentru service, întreţinere, mentenanţă automate de dirijare a circulaţiei şi modernizare a instalaţiilor de semaforizare are o durată de trei ani.

Citeşte şi Blonda de la Străzi, „şefa borduriadelor”, aruncată în braţele lui Oprescu de către PDL. 

Cookies