Mega Image aduce o infuzie de capital pentru a susține planul de extindere

de:
26 mai 2014
3 Afișari
Mega Image aduce o infuzie de capital pentru a susține planul de extindere

„Majorarea capitalului social al Mega Image România vine ca urmare a planurilor de dezvoltare pe care le avem în următoarea perioadă, care cuprind atât magazinele noastre, depozitul logistic, cât şi poziţionarea faţă de consumatori”, a declarat pentru MEDIAFAX Mihai Spulber, director financiar Mega Image România.

În martie, Frans Muller, directorul general al grupului belgian Delhaize, proprietarul Mega Image, declara că retailerul va continua extinderea în Bucureşti, unde va construi şi un nou centru de distribuţie care să sprijine aceste planuri, iar expansiunea înafara Capitalei, unde puterea de cumpărare este scăzută, rămâne sub semnul întrebării.

„Planul nostru de acţiune în România este centrat în jurul creşterii. Vrem să continuăm extinderea în Bucureşti, iar construirea celui de-al doilea centru logistic va sprijini expansiunea şi va reduce costurile cu bunurile. Printre provocările cu care ne confruntăm se numără extinderea rapidă a concurenţei şi capacitatea de a ne extinde în afara Bucureştiului, unde puterea de cumpărare este mult mai redusă, care rămâne sub semnul întrebării. Organizaţia din România are nevoie de mai multă profesionalizare”, arăta Muller.

De asemenea, Mega Image se va concentra pe accelerarea dezvoltării mărcilor proprii şi îmbunătăţirea serviciilor.

El a arătat că economia românească a avut o evoluţie bună anul trecut, iar Mega Image a reuşit să-şi crească profitabilitatea. În 2012, compania a obţinut un profit net de 3,5 ori mai mare decât în 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifră de afaceri cu 44% mai ridicată, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro), conform datelor de la Ministerul Finanţelor.

În ceea ce priveşte noul depozit, acesta va fi al doilea al retailerului, după cel din Popeşti Leordeni, judeţul Ilfov.

Totodată, directorul general al Mega Image, Xavier Piesvaux, arăta că potrivit planului, noul centru de distribuţie ar trebui să devină operabil în anul 2016.

Mega Image a fost cea mai dinamică reţea din România, dar şi la nivelul din grupului Delhaize, în ceea ce priveşte deschiderile de magazine atât în 2013, cât şi în 2012, când s-a extins cu 104 şi respectiv cu 88 de unităţi. În prezent, reţeaua numără 309 unităţi sub mărcile Mega Image (169), Shop&Go (139), AB COOL FOOD (1). Extinderea a fost preponderent în Bucureşti, unde de altfel sunt situate 80% din magazinele reţelei. Potrivit Delhaize, Mega Image deţine o cotă de piaţă de 21,7% din piaţa de profil din Capitală.

Grupul belgian a început o extindere mai agresivă în România în 2012, după ce în 2011 a deschis 33 de magazine, iar în 2010 doar 21 de unităţi. Ca urmare, Mega Image a devenit cea mai extinsă reţea de magazine din România.

Reţeaua este prezentă cu supermarketurile Mega Image şi în oraşe precum Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov şi Târgovişte, iar cu cele Shop&Go în Bucureşti, Piteşti, Azuga, Braşov şi în judeţul Ilfov (Voluntari, Pantelimon, Snagov, etc)

Un raport al Consiliului Concureţei situează Mega Image pe locul şapte în topul reţelelor moderne de retail, în funcţie de vânzările din 2012, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Real, Auchan şi Penny&XXL şi înaintea cora, Profi şi Billa.

Cookies