ARHIVA B365

McDonald’s a vândut afacerile din România unui antreprenor rus

Americanii au venit pe piaţa locală în 1995, când au deschis porţile capitalismului cu un restaurant în Piaţa Unirii, într-o perioadă când investitorii străini puteau fi număraţi pe degetele de la o mână.

Acum, după două decenii, pe o pia­ţa dominată de companii multi­-na­ţio­nale şi de branduri străine, McDonald’s decide să vândă businessul local şi să rămână pe piaţă doar în franciză, un model de business care este deja practicat în alte ţări şi care înseamnă costuri mai mici şi marje de profit mai mari. În primii ani, lanţul de restaurante de tip fast-food era o destinaţie „turistică” în sine, în contextul în care branduri precum Zara sau Carrefour nu-şi întorseseră privirile către Ro­mânia, iar românii abia se obişnuiau cu capitalismul, scrie zf.ro.

„Mi-amintesc că după ce s-a deschis primul restaurant McDonald’s veneam în excursie cu şcoala la Bucureşti şi unul dintre obiectivele noastre era să luăm masa la McDonald’s”, spune Roxana P. (31 de ani). Astfel, la deschiderea primului restaurant McDonald’s de la parterul centrului comercial Unirea, în prima zi au fost plasate 16.000 de comenzi, un nivel record de vânzări la nivel european. Mii de oameni se aşezau atunci la coadă pentru a gusta din simbolul capitalis­mului american, hamburgerul. În acea primă zi, pragul localului a fost trecut de 40.000 de oameni, potrivit datelor furnizate anterior de oficialii McDonald’s de la acea vreme. Astăzi, la aproape 20 de ani distanţă, lanţul de fast-food are zilnic 150.000 de clienţi în cele aproape 70 de localuri.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button