Măsurile care ajută la dezvoltarea unei companii și sporirea productivității  (P)

04 iun. 2021
9 Afișari
Măsurile care ajută la dezvoltarea unei companii și sporirea productivității  (P)

În orice business e loc de mai bine, chiar și dacă lucrurile decurg așa cum își doresc oamenii de afaceri. Totuși, pentru ca vânzările să crească, iar profitul înregistrat să fie cel scontat, se impune luarea unor măsuri cu ajutorul cărora o companie se poate dezvolta, iar productivitatea să sporească. Iată câteva sfaturi utile pe care antreprenorii le-ar putea pune în practică pentru ca afacerea lor să fie pe un trend ascendent. 

Externalizarea serviciilor

Această practică de business, prin intermediul căreia anumite sarcini ale companiei sunt atribuite altei organizații, către specialiști într-un anumit domeniu, are numeroase beneficii pentru orice afacere. În primul rând, ajută la eficientizarea activității profesionale, o creștere a productivității, la reducerea costurilor, dar și a investițiilor. În funcție de nevoile fiecărei companii, externalizarea serviciilor se poate implementa în zona de IT, contabilitate sau în oricare altă categorie.

Strategie de marketing

O strategie de marketing bine pusă la punct, care respectă cererile și trendurile pieței, poate fi soluția potrivită pentru promovarea produselor și serviciilor oferite de un anumit business, iar acest aspect poate duce la o creștere considerabilă a vânzărilor, implicit și a profitului. Totuși, pe lângă promovarea din mediul online, de exemplu, antreprenorii trebuie să țină cont de magazinele fizice și de sedii, deci să își analizeze obiectiv afacerea, într-un cadru general. Drept urmare, ca să își pună în valoare produsele, într-o lumină bună, și să iasă în evidență în fața clienților, oamenii de afaceri pot apela la proiectoare. Mai precis, aparate de iluminat de ultimă generație, cu o durată mare de viață, specifice amenajărilor interioare, cu ajutorul cărora vor face economie la energie.

Program de muncă flexibil

Un program de muncă flexibil asigură o productivitate crescută în rândul salariaților, ceea ce duce la mărirea profitului. Lucratul de acasă asigură beneficii de ambele părți, dar mai ales pentru angajați. Aceștia își pot stabili propriul program și pot să își prioritizeze sarcinile de serviciu, astfel încât să câștige mai mult timp liber. În plus, cum nu se vor mai deplasa la sediul companiei, aceștia vor pune deoparte și banii care i-ar fi dat pe transport. De asemenea, subalternii nu mai sunt nevoiți să respecte anumite cerințe, precum intervalul în care mănâncă sau o conduită vestimentară aferentă muncii la birou. Iar pe de altă parte, vor scădea și costurile pentru angajator, pentru că vor face economie la facturile de gaze, electricitate sau de întreținere.

Motivarea angajaților

Motivarea angajaților reprezintă o altă metodă cu ajutorul căreia productivitatea poate să crească. Mai precis, angajatorii își pot motiva salariații prin intermediul unor beneficii care au ca scop mărirea randamentului. De exemplu, în primul rând, le pot pune la dispoziție anumite măriri salariale sau bonusuri de performanță. De asemenea, alte beneficii ar mai fi voucherele de vacanță, abonamentele la clinici medicale private, zile suplimentare de concediu sau diverse discounturi. În plus, atât angajații care folosesc mijloacele de transport în comun, cât și cei care se deplasează cu mașina personală la muncă pot beneficia de decontarea transportului.

Dezvoltarea profesională a subalternilor

Pe lângă investițiile în firmă, angajatorii trebuie să investească și în dezvoltarea profesională a angajaților. În consecință, oamenii de afaceri își pot trimite subalternii la cursuri de specializare și traininguri, pentru a dobândi noi cunoștințe, iar astfel să devină din ce în ce mai buni în ceea ce fac. Iar odată cu acest aspect, vor putea duce la bun sfârșit task-uri mai grele și vor primi proiecte importante, pentru a-și testa capacitatea. În plus, odată ce se vor simți apreciați în cadrul companiei, cu siguranță nu vor căuta alt loc de muncă.

Acestea sunt doar câteva dintre măsurile pe care le pot lua companiile ca să crească productivitatea, iar odată cu ea, implicit și profitul.

Sursă foto: pexels.com 

Cookies