Masterplanul Velo, pentru dezvoltarea infrastructurii pistelor de biciclete, a fost terminat și pus în dezbatere publică. Care sunt principalele trasee propune de PMB

10 aug. 2024
1176 afișări
Masterplanul Velo, pentru dezvoltarea infrastructurii pistelor de biciclete, a fost terminat și pus în dezbatere publică. Care sunt principalele trasee propune de PMB
Masterplanul Velo, pentru dezvoltarea infrastructurii pistelor de biciclete, a fost terminat și pus în dezbatere publică. Care sunt principalele trasee propune de PMB | Sursă foto: Surprising_SnapShots- Pexels

Primăria Municipiului București (PMB) le-a transmis cetățenilor că a pus în dezbatere publică Masterplanul Velo. Acesta presupune realizarea unei rețele de piste de biciclete în Capitală, iar administrația a anunțat vineri, 9 august 2024, că documentul strategic a fost finalizat.

Masterplanul Velo, pus în dezbatere publică de PMB

Documentul strategic pentru dezvoltarea infrastructurii pistelor de biciclete din București, Masterplanul Velo, a fost finalizat, anunță PMB. În acest context, Administrația publică a transmis că documentul este pus în dezbatere publică.

Prin acest MasterPlan Velo propunem o rețea de piste pentru biciclete extinsă la nivelul capitalei. Rețeaua va fi structurată în două categorii: magistrală și secundară, încurajând o mobilitate activă pentru toți locuitorii Bucureștiului. În document sunt identificate principalele zone de conectare cu alte moduri de transport și sunt propuse inclusiv dotările complementare necesare.

Astfel că, bucureștenii sunt invitați să analizeze documentația și să transmită sugestiile avute către Primăria Capitalei, până la data de 20 august 2024.

Cetățenii pot transmite sugestiile și ideile lor la adresa de e-mail:

Documentul poate fi consultat la ACEST link.

Te-ar mai putea interesa și:

Conform informațiilor oferite de Economica.ro, principalele trasee de piste pentru biciclete ce au fost propuse de municipalitate sunt:

  • „Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa” – lungime estimată de 16,23 de km

Ar face legătura Nordul și centrul orașului. Acesta ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani.

  •  „Dimitrie Cantemir – Obregia” – lungime estimată de 6,65 km

Ar lega zona centrală de sub, făcând și conexiunea cu Parcul Tineretului.

  •  „Bucureștii Noi” – lungime estimată de 8,91 km

Ar face legătura între zona de nord-vest și Piața Victoriei, făcând și conexiunea cu Parcul regele Mihai I. De asemenea, ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei).

  • „Victoriei – Giurgiului” – lungime estimată de 3.97 km

Ar urma să facă legătura între centru și Șoseaua Giurgiului, deservind și Parcul Carol. De asemenea, ar conecta și traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului.

  • „Colentina – Carol I” – lungime estimată de 6,11 km

Ar urma să conecteze centrul de zona de nord-est. De asemenea, va conecta și traseul existent pe Strada Petricani.

  • „13 Septembrie – Ghencea” – lungime estimată de 7,46 km

Ar urma să conecteze centrul de zona de vest. De asemenea, ar face conexiune și cu traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea.

  •  „Pantelimon” – lungime estimată de 7,19 km

Ar face legătura între centrul și zona de est.

  •  „Drumul Taberei – Elisabeta” – lungime estimată de 7,76 km

Ar urma să conecteze centrul cu zona de vest.

  • „Traseul Liniei” – lungime estimată de 14,94 km

Ar urma să facă legătura între vest și sud. De asemenea, se va conecta cu traseele existente pe Splaiul Independenței și în Parcul Liniei.

  • „Semicircular” – lungime estimată de 8,88 km

Va realiza legătura între Cartierul Cotroceni și Piața Muncii, conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. De asemenea, s-ar conecta și cu traseele de pe Splaiul Independenței, Strada Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal.

  •  „Splaiul Independenței” – lungime estimată de 3,63 km

Ar urma să facă legătura intre infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii.

  • * „Splaiul Unirii” – lungime estimată de 6,26 km

Ar urma să facă legătura între centru și zone de sud-est.

  • „Unirii – Pallady” – lungime estimată de 8,97 km

Ar urma să facă legătura intre centru și zona de est. De asemenea, s-ar conecta cu pistele existente pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu.

  • „Iuliu Maniu” – lungime estimată de 6.74 km

Ar urma să lege zona Grozăvești de vestul orașului. De asemenea, s-ar conecta și cu traseele existente pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei.

  • „Matei Basarab – Basarabia” – lungime estimată de 6,18 km

Ar urma să conecteze zona centrală de zona de est. De asemenea, s-ar conecta și cu traseele de piste existente de pe Bulevardul Decebal.

  • „Rahova – Alexandriei” – lungime estimată de 7,66 km

Ar face legătura între zone de centru și zona de sud-vest. De asemenea, s-ar conecta cu pistele existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei.

  • „Inel Median Sud” – lungime estimată de 7,50 km

Ar urma să facă conexiunea între Strada Berzei – Parcul Izvor și Calea Călărași, prin partea sudică a inelului median al Capitalei. Pe lângă asta, s-ar conecta și cu traseele de piste de pe Splaiul Independenței și Strada Berzei.

  • „Inelul Median Nord” 

Traseul ar urma să treacă pe străzile: Știrbei Vodă, C.A. Rosetti, Maria Rosetti, Popa Petre, Zece Mese, Piața Foișorul de Foc, Strada Traian, Mihăileanu Ștefan, Doctor Burghelea, Prof. Dr. Mihail Georgescu.

Cookies