Masterplanul Velo a fost recepționat și urmează să fie aprobat de Primăria Capitalei. Pistele de biciclete vor fi trasate pe carosabil

31 oct. 2024
1548 afișări
Masterplanul Velo a fost recepționat și urmează să fie aprobat de Primăria Capitalei. Pistele de biciclete vor fi trasate pe carosabil
Masterplanul Velo a fost recepționat și urmează să fie aprobat de Primăria Capitalei. Pistele de biciclete vor fi trasate pe carosabil | Foto simbol: Freepik

Mult așteptatul Masterplan Velo, prin care se vor crea piste pentru biciclete pe carosabil, a fost recepționat de municipalitate și urmează să fie aprobat, a declarat, joi, într-o conferință de specialitate, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, citat de Agerpres.

Masterplanul Velo urmează să fie aprobat

După recepționarea Masterplanului Velo, acesta urmează să fie aprobat și apoi nu va mai exista nicio scuză la nivel administrativ pentru a nu putea să fie implementat, a declarat viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu.

Acesta a mai spus că pistele de biciclete nu vor fi trasate pe trotuar, ci pe carosabil, potrivit Agerpres, scrie Economedia.ro.

Suprapus peste modernizarea transportului în comun și tranziția de la mașina personală la mobilitate, venim și cu Marsterplanul velo care a fost recepționat de către municipalitate. Mai este un singur pas administrativ, să fie aprobat și apoi nu vom mai avea nicio scuză la nivel administrativ pentru a nu implementa și pentru a nu crea acele piste de biciclete care nu vor fi pe trotuar. Nu vom desena cu bidineaua pe trotuar piste de biciclete, ci vom crea cum spune la normativ, pe carosabil.

Cea mai mare provocare și realitatea care există la nivelul centrului Municipiului București este că nu putem să impunem un standard la nivelul parcajelor publice, pentru că tot noi, cei care facem parte din politic, tolerăm și am tolerat foarte mult timp ca instituțiile statului să folosească domeniul public după bunul plac, lăsând și abandonând mașini în diferite locuri. La noi, în clădirea Primăriei Municipiului București lucrează peste 700 de angajați și eu nu știu unde parchează cei 700 de angajați.

Conform Economica.ro, principalele trasee de piste pentru biciclete propuse de municipalitate sunt:

  • „Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa” – lungime estimată de 16,23 de km

Ar lega Nordul de centrul Capitalei. Acesta ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani.

  •  „Dimitrie Cantemir – Obregia” – lungime estimată de 6,65 km

Ar lega zona centrală de sud, făcând și conexiunea cu Parcul Tineretului.

  •  „Bucureștii Noi” – lungime estimată de 8,91 km

Ar face legătura între zona de nord-vest și Piața Victoriei, făcând și conexiunea cu Parcul Regele Mihai I. De asemenea, ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei).

  • „Victoriei – Giurgiului” – lungime estimată de 3.97 km

Ar urma să facă legătura între centrul orașului și Șoseaua Giurgiului, deservind și Parcul Carol. De asemenea, ar conecta și traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului.

  • „Colentina – Carol I” – lungime estimată de 6,11 km

Ar urma să conecteze centrul de zona de nord-est. De asemenea, va conecta și traseul existent pe Strada Petricani.

  • „13 Septembrie – Ghencea” – lungime estimată de 7,46 km

Ar urma să conecteze centrul de zona de vest. De asemenea, ar face conexiune și cu traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea.

  • „Pantelimon” – lungime estimată de 7,19 km

Ar face legătura între centru și zona de est.

  •  „Drumul Taberei – Elisabeta” – lungime estimată de 7,76 km

Ar urma să conecteze centrul de zona de vest.

  • „Traseul Liniei” – lungime estimată de 14,94 km

Ar urma să facă legătura între vest și sud. De asemenea, se va conecta cu traseele existente pe Splaiul Independenței și în Parcul Liniei.

  • „Semicircular” – lungime estimată de 8,88 km

Va face legătura între Cartierul Cotroceni și Piața Muncii, conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. În plus, s-ar conecta și cu traseele de pe Splaiul Independenței, Strada Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal.

  • „Splaiul Independenței” – lungime estimată de 3,63 km

Ar urma să facă legătura intre infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii.

  • „Splaiul Unirii” – lungime estimată de 6,26 km

Ar urma să facă legătura între centru și zona de sud-est.

  • „Unirii – Pallady” – lungime estimată de 8,97 km

Ar urma să lege centru de zona de est. Totodată, s-ar conecta cu pistele existente pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu.

  • „Iuliu Maniu” – lungime estimată de 6.74 km

Ar urma să lege zona Grozăvești de vestul orașului. De asemenea, s-ar conecta și cu traseele existente pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei.

  • „Matei Basarab – Basarabia” – lungime estimată de 6,18 km

Ar urma să conecteze zona centrală de zona de est și s-ar conecta și cu traseele de piste existente pe Bulevardul Decebal.

  • „Rahova – Alexandriei” – lungime estimată de 7,66 km

Ar face legătura între zone de centru și zona de sud-vest și s-ar conecta cu pistele existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei.

  • „Inel Median Sud” – lungime estimată de 7,50 km

Ar urma să facă conexiunea între Strada Berzei – Parcul Izvor și Calea Călărași, prin partea sudică a inelului median al Capitalei. Pe lângă asta, s-ar conecta și cu traseele de piste de pe Splaiul Independenței și Strada Berzei.

  • „Inelul Median Nord” 

Traseul ar urma să treacă pe străzile: Știrbei Vodă, C.A. Rosetti, Maria Rosetti, Popa Petre, Zece Mese, Piața Foișorul de Foc, Strada Traian, Mihăileanu Ștefan, Doctor Burghelea, Prof. Dr. Mihail Georgescu.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies