Masterplanul de Transport al lui Ioan Rus, trimis înapoi de Comisia Europeană – trebuie refăcut

de:
19 mart. 2015
0 Afișari
Masterplanul de Transport al lui Ioan Rus, trimis înapoi de Comisia Europeană - trebuie refăcut

Comisia Europeană consideră că în Master Planul General de Transport al României există în continuare probleme nerezolvate, „fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document.

Purtătorul de cuvânt al DG REGIO, Sophie Dupin de Saint-Cyr, a declarat miercuri pentru cursdeguvernare.ro că domeniile care trebuie revizuite sunt cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructură propuse spre realizare în perioada 2014-2020.

Pentru a putea accesa finanțarea europeană alocată României pentru proiecte de infrastructură în actualul exercițiu financiar, guvernul de la București ar trebui să modifice Master Planul în concordanță cu ultimile observații și să trimită, cel târziu până pe data de 9 aprilie, varianta finală spre aprobarea Comisiei Europene.

Comarnic-Brașov vs. Sibiu-Pitești

Proiectele de infrastructură propuse de Ministerul Transporturilor au făcut obiectul unor numeroase dezbateri interne, generate în special de anumite proiecte controversate conținute în diversele variante de Master plan prezentate în ultimul an. Miniștrii Dan Șova și Ioan Rus, susținuți de premierul Victor Ponta, au insistat pentru realizarea unei autostrăzi Comarnic-Brașov care nu se află pe traseul european TEN-T Core și are o rețetă financiară controversată, ignorând mult timp solicitările vizând demararea lucrărilor la o autostradă Pitești-Sibiu.

Ultima soluție financiară propusă pentru Comarnic-Brașov vizează un Parteneriat Public-Privat, ministerul lui Ioan Rus acceptând și introducerea în Master plan a autostrăzii Pitești-Sibiu, după ce inițial proiectul fusese acceptat ca drum expres, apoi ca autostradă fazată.

„În ultimele zile au apărut în presă materiale prin care s-a transmis mesajul că Master Planul General de Transport a fost respins la Bruxelles. Acest mesaj, apărut cu precădere în titlurile articolelor, a avut ca punct de pornire interpretarea declarației purtătorului de cuvânt al DG REGIO, Sophie Dupin de Saint-Cyr:

„Am avut, săptămâna trecută, discuții pozitive cu reprezentanții Ministerului Transporturilor privind Master Planul de Transport, având ocazia să apreciem pașii importanți efectuați de Ministerul Transporturilor pentru a finaliza acest document.Există încă unele probleme nerezolvate pentru care sunt recomandate eforturi suplimentare de îmbunătățire a Master Planului. Acestea privesc concentrarea pe criterii limitate și obiective de stabilire a priorităților, luând în considerare performanțele economice și apartenența proiectelor la rețeaua TEN-T Core. Autoritățile române vor reflecta asupra modului de a încorpora mai bine aceste observații în Master Plan”.

Anterior declarației purtătorului de cuvânt al DG REGIO, comunicatul Ministerului Transporturilor din 14.03.2015, transmite, practic, aceeați informație, chiar și calendarul evenimentelor:

„Comisia Europenă urmează să trimită în scris observațiile sale cu privire la MPGT până la data de 31 martie  2015, după care Ministerul Transporturilor va retrimite varianta finală a MPGT în perioada 01 – 09 aprilie 2015. În paralel se derulează procedura de evaluare strategică transfrontalieră cu Bulgaria și Serbia în vederea obținerii autorizației de mediu până la sfârșitul lunii mai”.

Astfel, Master Planul General de Transport își urmează cursul stabilit, asa cum a fost anunțat. Observațiile făcute de Comisia Europeană nu înseamnă respingerea acestuia, ci sunt ajustările firești, necesare optimizării Master Planului”, anunţă Ministerul Transporturilor, într-un comunicat de presă.

Cookies