ARHIVA B365

Master Planul General de Transport, prezentat la Bruxelles. Ce modificări a propus Comisia Europeană

„În urma discuțiilor, reprezentanții CE au agreat modelul național de transport (MNT) și modelul de analiză cost beneficiu (ACB). Cele două modele au fost folosite în MPGT pentru a determina performanța economică a proiectelor.

În privința metodologiei de prioritizare a proiectelor – care ia în considerare nivelul de performanță economică și de mediu – Comisia Europeană a propus corecții în legătură cu factorul „missing link” și criteriul de impact asupra mediului.

Cât privește strategia de implementare a proiectelor reprezentanții Comisiei Europene au recomandat ca aceasta să fie pusă în acord cu sursele de finanțare, cu ordinea de implementare a proiectelor stabilită conform scenariului EES și a împrumutului public de 7 miliarde Euro aprobat recent de Guvern. Totodată reprezentanții Comisiei Europene au solicitat autorităților române să dea asigurări că acest împrumut se încadrează în ținta de deficit bugetar și datoria publică pe care România trebuie să le respecte ca stat membru al Uniunii Europene.

Comisia Europenă urmează să trimită în scris observațiile sale cu privire la MPGT până la data de 31 martie 2015 după care Ministerul Transporturilor va retrimite variantă finală a MPGT în perioada 01 – 09 aprilie 2015. În paralel se derulează procedura de evaluare strategică transfrontalieră cu Bulgaria și Serbia în vederea obținerii autorizației de mediu până la sfârșitul lunii mai”, anunţă Ministerul Transporturilor, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Vezi aici: Varianta finală a Master Planului General de Transport din România: 645 km de autostrăzi în plus

              Guvernul alocă încă 7 miliarde de euro pentru autostrăzi

              Master Plan: Cum sunt prioritizate, de fapt, autostrăzile și drumurile expres

              Master Planul de Transport: Investiţiile în infrastructură, prioritizate în funcţie de două scenarii

              Rus: Am aprobat o contribuţie suplimentară de 7 mld. € de la buget pentru Master Planul de Transport


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button