Master Plan: Cum sunt prioritizate, de fapt, autostrăzile și drumurile expres

de:
26 feb. 2015
0 Afișari
Master Plan: Cum sunt prioritizate, de fapt, autostrăzile și drumurile expres

În ceea ce privește componenta rutieră, în Memorandum este prezentat scenariul reieșit în urma analizelor, cu o ierarhizare pe baza de punctaj pentru cele 12 proiecte de autostrăzi și 18 proiecte de drum expres. În Strategia de Implementare, însă, ordinea de prioritizare este alta, iar punctajele proiectelor au fost modificate pentru a ajusta scenariul pentru implementare, potrivit HotNews.ro.

În cadrul memorandumului se detaliază că „din motive practice cum ar fi maturitatea proiectelor (ce include influența unor factori cum ar fi disponibilitatea Studiilor de Fezabilitate, studiile de mediu, susținerea politică națională și locală) dar și disponibilitatea fondurilor (cum ar fi fondul de coeziune, care este alocat, conform recomandărilor CE, doar pentru proiectele localizate pe rețeaua TEN-T centrală) strategia de implementare poate include o altă ordine a proiectelor”.

Autostrăzile, clasate dupa prioritate: Bacău – Pașcani, Sibiu – Pitești, Comarnic – Brașov, Iași – Tg. Neamț și Brașov – Bacău

În ceea ce privește Strategia de Implementare aprobată, miercuri, aceasta stabilește o prioritizare a proiectelor destul de diferită față de scenariul recomandat în Master Plan. Pe primul loc, la autostrăzi, regăsim tronsonul de autostradă Bacău – Pașcani (82,85 puncte) și pe locul doi Sibiu – Pitesti (82,22 puncte). Pe locul trei apare autostrada Comarnic – Brașov (77,80 puncte), deși în scenariul EES din Master Plan (scenariul recomandat), tronsonul este clasat pe locul 10 din 12 cu un punctaj de 47,80.

Autostrada Brasov – Bacau apărea în MPGT pe ultimul loc. În Strategia de Implementare e pe locul 5

Pe locul patru apare autostrada de la Iași (Ungheni) până la Târgu Neamț (72,15 puncte), iar pe locul cinci apare clasată autostrada Brașov – Bacău (69,78 puncte). Autostrada Brașov – Bacău apare, în Master Plan, în scenariul recomandat (EES), tocmai pe ultimul loc, cu un punctaj de doar 39,78.
 
În ceea ce privește întreg clasamentul autostrăzilor din Strategia de Implementare, sunt câteva situații în care principiul continuității unui traseu nu pare respectat. Astfel, autostrada Iași – Târgu Neamț apare pe locul 4, în timp ce continuarea până la Târgu Mureș e abia pe locul 10. Asemănător, autostrada de la Borș până la Suplacu de Barcău e pe locul 7, în timp ce continuarea până la Nădăselu vine abia pe ultimul loc, 12.

Drumurile expres, clasificate după prioritate: Centura Sud București, Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău și Suceava – Siret, în top

În ceea ce priveste Strategia de Implementare și prioritizarea drumurilor expres, situația se apropie de cea regăsită în scenariul recomandat (EES) în Master Plan. Astfel, modificarea majoră constă în faptul că pe primul loc apare Modernizarea la 4 benzi a Centurii Sud București, față de Drumul expres Suceava – Siret, retrogradat pe locul 5, în strategia de implementare, față de locul 1 în Master Plan.
Mai departe, prioritare sunt restul tronsoanelor care se suprapun peste coridorul IX de la Ploiești până la Suceava (Siret) prin Buzău, Focșani și Bacău.

Guvernul a adoptat, miercuri, un Memorandum privind Master Planul General de Transport, împreună cu Strategia de Implementare, care stabilește prioritizarea proiectelor de infrastructură pe fiecare sector. Trebuie precizat, însă, că partea de Strategie de Implementare, care stabilește modelul financiar pentru fiecare proiect, încă este în elaborare și va fi finalizată în perioada care urmează.

Mai multe pe HotNews.ro.

Cookies