ARHIVA B365

Maşinile second care au trecere: germane, diesel, eventual de lux

Până vineri după-masa, se vânduseră 23 de maşini, „mult mai mult decât se aşteptau dealerii”, spun organizatorii Târgului organizat în ţarcul cinemaului drive-in din vecinătatea mall-ului din Băneasa.

Maşinile germane, mereu la modă

„Merge mai bine la second-hand decât la alea noi”, spune Iulian Păuna de la Autowelt, una din firmele care participă la târg. Potrivit acestuia, cea mai mare trecere o au maşinile cu motor diesel şi cele produse de companiile germane consacrate. Lider din acest punct de vedere, crede dealerul auto, e Volkswagen cu modelele Golf şi Polo, dar nici Audi nu stă rău.

De altfel, cea mai scumpă maşină vândută până vineri vine tot din Germania, un BMW 650 care costa 85.000 de euro. „Maşinile de lux s-au dat, merge”, e de părere Bogdan Munteanu de la Dom Auto, dealerul care a adus la târg şi cea mai scumpă maşină, un Maybach 57 pe care cere 173.476 de euro. Totuşi, Munteanu e nemulţumit de nivelul scăzut la preţurilor la maşinile second-hand. „În România, trebuie să fie altfel decât în toată Europa. În România trebuie să fie cât mai jos, toţi cer să laşi”, spune acesta. Cu toate că dealerul nu are maşini ieftine, din 5 maşini câte a adus la târg, a vândut deja două.

Maşinile sport agaţă privirea

Un Dodge Challenger fioros al cărui profil agresiv e accentuat de o dungă neagră, lată, care-i brăzdează caroseria oranj pare să atragă cele mai multe priviri. Nu Maybach-ul de 174.000 de euro. Challengerul îi aparţine unei persoane fizice care cere 40.990 de euro pe maşina a cărei herghelie de cai putere au purtat-o 18.000 de kilometri în doi ani. „Asta e cea mai frumoasă, e unicat, cred. De-astealalte (arată în jur – n.red.) am tot văzut pe stradă în Bucureşti”, spune Liviu, un lăcătuş bucureştean, proprietar de Tico şi bicicletă.

De la evaluarea estetică până la dezirabilitate e cale lungă. Domnul Liviu spune că, dacă ar avea destui bani nu şi-ar cumpăra un Challenger, ci i-ar face cu ochiul un Audi S3, expus mai încolo, al cărui preţ, redus aproape cu jumătate faţă de cel de showroom, e de 21.300 de euro. Preţ bun judecând după cei 57.000 de kilometri pe care-i are în bord.

Câţiva metri la stânga Dodge-ului, alt tiran al şoselelor atrage privirile şi obiectivele vizitatorilor. Un Mustang GT Premium negru cu 11 .000 de kilometri la bord, pe care proprietarul e dispus să-l înstrăineze contra a 25.000 de euro. „De ce-o dau? Păi îmi plăteşti tu impozitul?”, spune proprietarul, cătrănit că e nevoit să se despartă de maşina pe care o consideră „perfectă”. Maşina e înmatriculată în Republica Moldova, iar ca să-i pună numere româneşti ar trebui să plătească aproximativ 5.000 de euro, sumă la care se adaugă impozitul ce ar ajunge la 10.000 de lei.

În două zile, Târgul a atras circa 2.000 de vizitatori,majoritatea curioşi sau împătimiţi necumpărători de maşini: adolescenţi care fixează cu privirea maşinile sport decapotabile sau domni bătrâni care cumpănesc aspectul maşinilor, dar dau din cap dezaprobator când dau cu ochii de preţ. În weekend, organizatorii aşteaptă 20.000 de oameni.

Oferta conţine 274 de maşini expuse pe o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi. Din acest total, 32 de automobile au fost aduse de persoane private, nu de dealeri. În zilele următoare, dealerii urmează să mai aducă 50 de vehicule şi alţi 30 de vânzători privaţi şi-au anunţat prezenţa, spun organizatorii. Preţurile variază de la aproape 200.000 de euro până la 6.900 de euro pentru un Chevrolet Aveo sau 5.400 de euro pentru o Skoda Ibiza.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button