Mașinile de aprovizionare, curierat și salubrizare ar putea avea „interzis” în București, la orele de vârf. PMB a lansat proiectul în dezbatere publică

14 oct. 2025
603 afișări
Mașinile de aprovizionare, curierat și salubrizare ar putea avea „interzis” în București, la orele de vârf. PMB a lansat proiectul în dezbatere publică
Mașinile de aprovizionare, curierat și salubrizare ar putea avea „interzis” în București, la orele de vârf. PMB a lansat proiectul în dezbatere publică | Foto simbol: Inquam Photos/Cosmin Enache

Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre care să interzică circulația și staționarea mașinilor de aprovizionare, curierat și salubrizare prin București, la orele de vârf. Aceste măsuri vizează reducerea traficului din Capitală.

Se poate organiza și o întâlnire publică pentru dezbatere

Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, anunță că a fost pus în dezbatere publică un nou proiect privind traficul din București. Acesta prevede ca autoritățile să interzică circulația și staționarea mașinilor de aprovizionare, curierat și salubrizare prin București, la orele de vârf. Mia precis, ar fi vorba de intervalele orare: 07:00 – 10:00 și 16:00 – 19:00.

Prin aceste măsuri, administrația locală vrea să reducă volumul traficului din Capitală. Bujduveanu precizează că Bucureștiul nu a fost proiectat pentru un volum atât de mare de mașini. Edilul scrie, pe pagina de Facebook, că în ultimii 10 ani, numărul mașinilor înmatriculate în București a crescut cu peste 40%, ajungând astăzi la peste 1,7 milioane de autovehicule.

De asemenea, mai sunt și aproximativ 300.000 de mașini din județele vecine care circulă aproape zilnic prin Capitală.

Prin interzicerea mașinilor de aprovizionare, curierat și salubrizare prin București, la orele de vârf s-ar putea reduce peste 150.000 de vehicule, spune Bujduveanu. El adaugă că astfel pe străzile din București mijloacele de transport public și mașinile civililor vor putea circula mai bine și mai eficient.

Proiectul este dispus în dezbatere publică. În cadrul documentației prezentate, se precizează că se poate organiza și o întâlnire publică unde să se discute aceste noi măsuri. Acest lucru poate fi cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 26 noiembrie 2025.

Documnetația poate fi consultată la link-ul de AICI.

Care ar afi amenzile și ce mașini sunt excepții

Nerespectarea noii măsuri ar implica amenzi ridicate pentru șoferi. În proiectul pus în dezbatere, se precizează faptul că aceste amenzi vor fi aplicate șoferilor care conduc autoturismele cu interdicție, în timpul orelor de vârf.

Mașinile care ar urma să primească interdicție pe străzi sunt cele de de aprovizionare, curierat și salubrizare. Iar intervalele în care nu vor putea circula aceste autoturisme sunt 07:00 – 10:00 și 16:00 – 19:00.

Şoferii acestor tipuri de autoturisme care nu vor respecta noua măsură de trafic vor suporta amenyile aferente. Acestea sunt cuprinse între 3.000 și 5.000 de lei, aplicate de către Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București, de polițiile locale de sector și de personalul împuternicit de Primarul General, în condițiile legii.

Excepțiile de la această interdicție sunt următoarele categorii:

  • Servicii de urgența și ordine publică: ISU/IGSU (pompieri), SMURD, ambulanțe publice și
    private, Poliția Română (inclusiv Poliția Rutieră), Jandarmeria Română, Poliția Locală, în
    misiune;
  • Structuri din sistemul național de apărare, ordine publica și securitate naționala (MApN,
    MAI, SRI, SPP, STS, ANP), inclusiv Poșta militară, în misiune;
  • Servicii de intervenție  tehnico-edilitare pentru avarii/urgențe: operatori de utilități publice
    (energie electrică, gaze, termoficare, apa-canal, salubrizare stradală, telecomunicații) și
    administratorul drumului (întreținere/semnalizare), pe durata inetrvenției;
  • Deszăpezire, combaterea poleiului, degăjari de carosabil, transportul materialelor
    antiderapante, utilaje speciale de iarnă;
  • Transportul de medicamente, produse sanguine, organe/țesuturi pentru transplant,
    consumabile critice pentru unități medicale, precum și aprovizionarea de urgență a acestora.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies