ARHIVA B365

Marile magazine consideră inutil un portal de monitorizare a preţurilor

„După cum este binecunoscut, în activitatea de vânzare desfăşurată de marile lanţuri de retail modificările de preţ pot apărea cu frecvenţă zilnică, iar în unele cazuri chiar de mai multe ori în aceeaşi zi, în funcţie de dinamica pieţei. Pentru ca un consumator să poată beneficia efectiv de cel mai mic preţ ar trebui să aibă acces neîntrerupt la Internet, precum şi posibilitatea de a se deplasa rapid la locaţia respectivă”, se arată în comunicatul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), scrie mediafax.ro.

Cu alte cuvinte, un astfel de sistem va fi foarte greu de utilizat de o gospodină din Titan care nu navighează permanent on-line şi are la dispoziţie doar mijloacele de transport în comun (altfel costul transportului ar putea depăşi avantajul preţului redus) pentru a se deplasa la un magazin din Chitila în timp util pentru a „prinde” reducerea la mălai, exemplifică AMRCR.

Asociaţia a informat, în scris, că nu susţin introducerea platformei online atât Consiliul Concurenţei, cât şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Guvernul a aprobat în noiembrie un memorandum privind crearea unui sistem de monitorizare a preţurilor bunurilor de consum. Platforma online va afişa săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei. Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilor care vor putea compara preţurile şi identifica magazinele de unde pot cumpăra alimentele de bază la cele mai mici preţuri, iar pe de altă parte scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat marţi că monitorul preţurilor va fi disponibil până la sfârşitul anului şi va cuprinde preţurile practicate de fiecare reţea de magazine în parte, în fiecare oraş în care acestea sunt prezente.

„Nu înţelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat memorandumul privind înfiinţarea Monitorului preţurilor, într-o lipsă totală de transparenţă şi fără consultarea prealabilă a părţilor vizate de acest proiect. Executivul pare să nu se fi gândit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora să rămână competitivi pe o piaţă extrem de sensibilă la costuri”, a declarat în comunicat Delia Nica, directorul executiv al AMRCR.

Lansarea acestui proiect are loc în contextul negocierilor de la nivelul Comisiei Europene privind crearea unui instrument similar care să asigure transparenţă pe lanţul comercializării produselor de la producător până la raftul magazinelor.

Potrivit Consiliului Concurenţei, un proiect similar a fost realizat de guvernul Greciei, prin Ministerul Comerţului şi a avut ca rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a preţurilor cu 7%.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button