Jurnaliştii ZF au mers în hipermarketul Cora din cartierul Pantelimon, într-un Carrefour Market de pe şoseaua Pantelimon şi într-un magazin Shop&Go din apropierea bulevardului Dacia, dar şi la două covrigării şi o patiserie din Piaţa Romană. Cea mai mare scădere a preţului a fost observată la o franzelă extra de la Vel Pitar (500 g), care înainte de aplicarea TVA de 9% costa 2,99 lei, iar în prima zi cu cea mai scăzută taxă pe valoare adăugată la pâine din ultimii 20 de ani, costa 2,45 lei, cu 18% mai puţin.
În schimb, în Piaţa Romană, considerată kilometrul zero al covrigăriilor, produsele au preţuri identice cu cele din urmă cu câteva zile. Covrigii cu mac, susan sau stafide costă 1 leu la covrigăriile Georgiana şi Luca, preţul fiind acelaşi cu cel de joi, în condiţiile în care după aplicarea TVA de 9%, preţul unui covrig ar trebui să fie de circa 88 de bani, conform calculelor ZF.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), din care fac parte cei mai mari jucători din comerţul modern local, a semnat un acord cu Ministerul Agriculturii şi cu patronatul industriei de panificaţie, Rompan, potrivit căruia preţul produselor de panificaţie ar urma să fie scăzut din septembrie cu 15%, aceeaşi proporţie cu reducerea TVA de la 24% la 9%.
Dacă în marile magazine preţurile au scăzut deja de duminică, acelaşi lucru se va întâmpla în magazinele mici abia de luni, după cum susţin angajaţii acestor unităţi comerciale.