BAZAR

Margarina cu unt, reclamată de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor, din cauza etichetei

APC reclamă modul în care compania „Orkla Foods Romania” a realizat etichetarea produsului „Margarină Linco cu unt” şi solicită producătorului să informeze corect consumatorii asupra produsului menţionat. „Aşa cum este specificat pe etichetă, proporţia untului este de 0,5%. Însă tot aici este indicată şi proporţia de sare, tot de 0,5%, aşa încât ne putem întreba retoric de ce acest produs nu s-a numit ‘Margarină Linco cu sare’ „, se arată în sesizarea APC, notează Yahoo News.

Potrivit reprezentanților APC, este extrem de improbabilă sesizarea olfactivă a unei cantităţi de 2,5 grame unt într-o caserolă de 500 grame, aşa cum se menţionează în prezentarea produsului.

Normele metodologice privind etichetarea alimentelor prevăd ca informaţiile înscrise pe etichetă nu trebuie să inducă în eroare consumatorii, la achiziţionarea produselor, în privinţa caracteristicilor alimentului şi în special a naturii, identităţii, proprietăţilor, compoziţiei, cantităţii, durabilităţii, originii sau provenienţei sale, precum şi a metodelor de fabricaţie sau de producţie, potrivit APC.

„Fiind vorba despre unt, un produs cu efect alergen dovedit ştiinţific, trebuie să li se permită cumpărătorilor, în special celor care suferă de o alergie sau o intoleranţă alimentară, să facă alegeri corecte şi sigure pentru ei.
De aceea trebuie semnalată pe etichetă prezenţa acestui produs cu potenţial alergen, cu atât mai mult cât el este un ingredient de origine animală într-un produs consacrat ca fiind unul în care ingrediente sunt de origine vegetală.”- spune producătorul, într-un comuniat remis redactiei.  „Compoziţia şi etichetarea produsului „Linco cu unt” sunt conforme cu standardele legale existente.” – mai spune producătorul.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button