Marele Vierme de pe Magistrala 6 intră în acțiune pentru metroul spre Otopeni. Curând începe să sape tunelul de la Băneasa spre Piața Chibrit

17 feb. 2025
8986 afișări
Marele Vierme de pe Magistrala 6 intră în acțiune pentru metroul spre Otopeni. Curând începe să sape tunelul de la Băneasa spre Piața Chibrit
Marele Vierme de pe Magistrala 6 intră în acțiune pentru metroul spre Otopeni. Curând începe să sape tunelul de la Băneasa spre Piața Chibrit. Foto simbol: Agerpres

Puțin a mai rămas până când Marele Vierme de pe Magistrala 6 intră în acțiune pentru metroul spre Otopeni: primul utilaj TBM ar urma să înceapă, la sfârșitul lunii martie, forarea tunelului dinspre Băneasa spre Piața Chibrit.

La sfârșitul lunii martie, Marele Vierme de pe Magistrala 6 intră în acțiune pentru metroul spre Otopeni

Forarea primului tunel pentru metroul spre Otopeni urmează să înceapă la sfârșitul lunii martie, dinspre Băneasa spre Piața Chibrit. În luna aprilie vor începe lucrările de forare realizate de al doilea utilaj TBM, dinspre Băneasa (stația Tokyo) spre stația 1 Mai, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, duminică, 16 februarie, la B1 TV, potrivit Economedia.

Amintim că lucrările pentru noua magistrală M6 au început cu întârziere de aproape un an. Vorbim despre Secțiunea de Sud, Gara de Nord (1 Mai) – Băneasa: primele șase stații de metrou spre Otopeni. Întârzierea a fost cauzată și de numărul mare (aproximativ 200) al avizelor necesare șantierului.

În următoarele două săptămâni va avea loc transportul pieselor care formează primul Marele Vierme TBM. Transportul va fi realizat de asocierea de constructori din Turcia Alsim Alarko – Makyol.

Până la stația Tokyo, zona comercială Băneasa, procentul de execuție este de 24%. Pot să vă spun că săptămâna viitoare, până la sfârșitul lunii, începe transportul pieselor care compun primul utilaj TBM care va intra în subteran, iar la sfârșitul lunii martie se dă startul forării primului tunel, galeria dinspre Băneasa spre Piața Chibrit, iar după o lună, în aprilie, va intra și al doilea utilaj, tot cu forare spre Piața Chibrit, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu.

Magistrala 6 de metrou va avea 14,2 km, 12 stații, iar pe aici vor circula 12 trenuri noi. Va face legătura directă între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional „Henri Coandă”.

Va deservi următoarele zone:

  • zona 1 Mai,
  • zona Romexpo,
  • zona Gara Băneasa și Aeroportul Băneasa,
  • zonele rezidențiale, comerciale și de afaceri din lungul,
  • DN1 între București și Otopeni,
  • orașul Otopeni,
  • terminalele sosiri/plecări ale Aeroportului Otopeni.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies