Marele Război de la casele Auchan, care devin self check-out. Tabăra „M-au transformat pe mine în casier fără să mă plătească” vs Tabăra „Progresiștii”

06 mart. 2023
564 afișări
Marele Război de la casele Auchan, care devin self check-out. Tabăra
Marele Război de la casele Auchan, care devin self check-out. Tabăra "M-au transformat pe mine în casier fără să mă plătească" vs Tabăra "Progresiștii". Sursa foto: Auchan

După ce Auchan a anunțat că, până în anul 2025, casele vor fi 100% self check-out, oamenii s-au împărțit în două tabere: „Nu sunt casier, dar m-am transformat în unul” și „Progresul Tehnologic”. Printre cei care au reacționat, public, se numără și Marian Godină și Dan Negru, încadrându-se în prima tabără.

Casele care devin 100% self check-out

Dan Negru povestește că a trecut pe la supermarket, iar o casieră, doamna Rodica, l-a anunțat că acestea sunt ultimele zile cu angajați la casele de marcat.

„Progresul, domnu` Dan”, i-a spus femeia, oftând.

Dan Negru a încercat să-i explice doamnei că acesta nu este progres și că, totodată, clientul va face treaba casierului:

I-am spus că eliminarea casierelor din supermarketuri nu e o formă de progres.
Eu, cumpărătorul, voi face treaba casierului. De fapt suntem toți pacăliți: slujba ei va dispărea și eu voi face treaba ei, voi scana produsele si apoi le voi pune in coș fără să fiu plătit pentru asta. Ăsta nu e progres!
Progresul e trecerea de la lumânare la bec, de la cal la motor !
Din 7 litere, PROGRES, însemnă: „trecerea de la o stare inferioară la una superioară, de la vechi la nou”.
Unde e „noul” dacă eu preiau munca altcuiva fără să fiu plătit ?
Aștept progresul,invenția care să schimbe felul de a face cumpărături. Până atunci, eliminarea doamnei Rodica e reducere de personal, e economie, e concediere. Orice dar nu progres !
Aveți curajul să-i spuneți asta !
Curajul, da! E un progres ! 😉, a povestit Dan Negru într-o postare pe Facebook.

Mesajul viral al lui Godină și reacția Auchan

Sâmbătă, 4 martie 2023, Marian Godină a postat pe Facebook un mesaj în care critică decizia companiei Auchan, după ce a fost la cumpărături și a constatat că nu mai sunt casele de marcat clasice și nici casierii.

M-am apucat să le scanez singur, stângaci, pentru că eu nu sunt casier, dar Auchan a ținut să mă transforme în unul. Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie.
Economie care, cel mai probabil, se traduce în profit, cel puțin eu așa o văd.

***

Acum vor spune unii că ăsta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider că nu e așa, ci doar s-a schimbat omul care scanează produsele, adică din casierița care avea un salariu să facă asta, a devenit casier clientul, fără să fie recompensat nici măcar cu o reducere.

Postarea integrală poate fi văzută AICI.

La scurt timp, reprezentanții Auchan i-au trimis un mail lui Marian Godină, cu punctul de vedere al companiei. În mesaj este anunțat că nu a fost „suficient de bine informat”:

Toți colegii noștri casieri sunt în continuare angajați și prezenți în magazin, disponibili să ofere suport în scanarea produselor. Odată cu implementarea noului sistem de case, meseria de casier evoluează de la activități de rutină tehnică către activități de relaționare, acompaniere și consiliere clienți. Astfel, colegii noștri din zona caselor rămân la dispoziția oricărui client care are nevoie de ajutorul lor și nicio persoană nu a fost disponibilizată.
Ca urmare a unui amplu proces de modernizare a liniei caselor de marcat, o parte dintre magazinele noastre oferă acum clienților o soluție eficientă prin care toate casele de marcat sunt deschise permanent. Evitarea formării de cozi și reducerea timpului petrecut la casă sunt beneficiile principale pe care le oferim clienților noștri, au transmis reprezentanții companiei lui Godină.

Cookies