În weekendul ce urmează stațiunile montane vor fi pline de oaspeți. Mulți români pleacă în stațiuni pentru a petrece Revelionul la munte. Chiar dacă deja mare parte din variantele de hoteluri și pensiuni s-au epuizat și este tot mai greu să găsiți cazare, este necesar să fiți atenți la curățenia din unitățile respective. Iată ce nereguli au fost depistate de ANPC în hoteluri, pensiuni și restaurante din zona montană.
În ultima perioadă, 250 de hoteluri și pensiuni au fost vizitate de echipele de la Protecția Consumatorului. În urma controalelor făcute a fost găsit mâncare expirată și lenjerii de pat murdare. Astfel de nereguli au fost găsite atât la unități din zona montană, cât și din alte regiuni ale țării. În anumite hoteluri și pensiuni prețul unei nopți de cazare nu era afișat. Cu toate astea inspectorii au găsit în camere lenjerii de pat rupte și saltele murdare. S-au făcut de asemenea controale și în magazinele de unde fac cumpărături mare parte din turiști.
Pe lângă mâncare trecută de termenul de valabilitate și lenjeriile de pat murdare sau degradate au fost găsite saltele murdare și vitrine frigorifice cu mucegai. Aceste nereguli au fost descoperite de ANPC doar în prima săptămână de activitate a comandamentului de iarnă.
Controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a efectuat verificări în prima săptămână în trei regiuni ale țării: Sud Muntenia Ploiești, Nord Est Iași și Centru Brașov. Au fost verificați cu această ocazie 255 de operatori economici.
Comisarii ANPC au dat 199 de amenzi contravenționale, al căror total ajunge la 1,1 milioane de lei și 132 de avertismente. Pe lângă acestea, în 30 de cazuri Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a decis să închidă temporar activitatea unităților, până ce se vor remedia problemele constatate. Doar într-un sigur caz, s-a decis suspendare activității pentru a o perioadă de 6 luni.
Președintele ANPC, Mihai Culeafă a declarat că autoritățile ANPC sunt alături de consumatori și se asigură că operatorii economici respectă prevederile legale. Acesta nu tolerează profitul făcut fără respectul arătat față de consumatori. În perioada sărbătorilor inspectorii sunt prezenți în zonele cele mai populare în rândul românilor. Consumatorilor li-se recomandă să fie atenți la unitățile de cazare unde fac rezervări pentru Anul Nou. Înainte să vă instalați în camere este indicat să verificați dacă totul este curat iar acest lucru se aplică și pentru restaurante.