Managerul Ambulanţei Bucureşti: Niciodată în viaţa mea nu am primit niciun leu de la nimeni

de:
30 sept. 2016
0 Afișari
Managerul Ambulanţei Bucureşti: Niciodată în viaţa mea nu am primit niciun leu de la nimeni

Niciodată în viața mea nu am primit niciun leu de la nimeni și asta poate spune oricine și chiar cei care au beneficiat de aceste transporturi. 99% din ei cred că nici nu m-au văzut la față decât la televizor. (…) De data aceasta, domnul Cătălin Tolontan face o acuzație foarte gravă pe care nu o va putea proba niciodată, nici în fața lui Dumnezeu, nici în fața instanțelor statului — aceea că eu vreodată în viața mea am luat vreun ban de la vreun pacient pentru a fi transportat în țară sau în străinătate. Este o acuzație foarte gravă și impardonabilă pe care toți cei care mă cunosc nu o vor aproba. Toți știu că sunt unul dintre oamenii căruia îi pasă de pacienți și care condamnă foarte tare orice fel de folos material obținut necuvenit de pe urma pacienților„, a afirmat medicul.

Alis Grasu a precizat că va fi făcută o anchetă împreună cu Ministerul Sănătății și Departamentul pentru Situații de Urgență pentru a se lămuri ce documente au stat la baza fiecăruia dintre transporturile de pacienți făcute în afara țării.

O să facem o anchetă, să ne lămurim fiecare din aceste transporturi ce documente are în spate, exact cine l-a cerut, când s-a cerut și vom face o cercetare împreună cu Ministerul Sănătății, cu Departamentul pentru Situații de Urgență, pentru că eu știu că fiecare transport în parte a fost un caz bine justificat medical„, a spus Grasu.

Managerul SABIF a precizat că un număr de 15 transporturi cu pacienți au fost făcute în ultimii patru ani în afara țării și din afara țării cu ambulanțele serviciului iar toate acestea erau cazuri grave.

„Vorbim de 15 astfel de solicitări pe parcursul ultimilor patru ani. Toate au fost cazuri grave, foarte grave sau care impuneau transportul asistat pentru repatriere. Nu sunt decât câteva cazuri cele care au fost pentru tratament și totdeauna cu acordul Ministerului Sănătății și al Departamentului pentru Situații de Urgență, restul sau marea majoritate au fost repatrieri ale unor persoane care se aflau la tratamente în străinătate și erau în stare foarte gravă, care au suferit accidente în străinătate sau care au suferit afecțiuni acute în urma cărora nu au mai putut să revină în țară și au trebuit repatriați. Transporturile în proporția cea mai mare, de 90%, vin fie de la MAE către MS și de la MS către noi iar în ultimii ani există o prevedere legislativă prin care DSU aprobă orice astfel de transport. După ce se primește solicitarea la Serviciul de Ambulanță se trimite spre aprobare DSU. (…) În momentul în care ajung la noi cererile cu diagnostic, cu solicitarea de repatriere sau de transport, cu avizele de la MAE și apoi de la MAI, de la DSU, noi nu analizăm starea materială a persoanei respective. Mă uimește total ce îmi spuneți, niciodată nu am cunoștință despre acest lucru, nici poziția socială a acestor persoane”, a susținut medicul.

Alis Grasu a precizat că nicio salvare, nicio ambulanță nu poate părăsi teritoriul României fără autorizație și fără toate documentele necesare de drum.

Nu cred că sunt cazuri așa cum spune domnul Tolontan pentru că cinci dintre ele îmi aduc aminte erau copii cu o situație materială foarte precară, un sportiv care a și decedat, care a mers la Szeged și care avea o situație foarte grea, un călugăr pe care l-am adus de la Salonic și costurile de drum le-a suportat domnul Becali„, a mai afirmat Alis Grasu.

Un șofer de ambulanță a declarat, pentru Tolo.ro, că tariful perceput pentru Ambulanță de tip C este de aproximativ 2.000 – 3.000 de euro.

Sunt secrete, pentru că un om obișnuit nu știe de ele. Traseele mașinilor nu pot fi justificate. Iar banii se dau cash direct la directoare, fără ca șoferii sau eventualul asistent sau medicul însoțitlor să îl vadă”, a precizat acesta, care a explicat că beneficiarii sunt „oameni cu bani și influență”, printre care avocați importanți, „cineva din procuratură, tatăl unui milionar, pila unui șef de mare companie privată din România care are influență la stat.

„Ce fac ei? Apelează la un serviciu al statului, pe care-l plătesc mai puțin decât ar plăti o ambulanță privată. Numai că ambulanțele publice nu au voie să facă transporturi decât dacă sânt urgențe sau cazuri sociale. Două cazuri cred că au fost sociale din cele pe care am fost puși să le transportăm!”, a spus șoferul.

Cookies