LA MINE-N CARTIER

Azi încep săpăturile la tunelul Magistralei 5 de metrou, cu Varvara

Update: Utilajul Varvara a început să foreze.Detalii, aici.

După nenumărate termene ratate, în sfârșit începe săparea tunelurilor de metrou pe Magistrala 5. Miercuri va începe efectiv forarea, la plecarea celor două utilaje de tip TBM, botezate Varvara și Filofteia, urmând să fie prezenți atât ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, cât și premierul Victor Ponta. 

Iată ce spunea Metrorex despre demararea lucrărilor la tunel, într-un răspuns furnizat B365.ro: „Activitatea „execuţie tunel” implică foarte multe activităţi adiacente care concură la realizarea construcţiei finale: tunelul de metrou. Aceste activităţi au fost demarate cu mult timp în urmă. Una dintre lucrările care face parte din ansamblul execuţiei tunelului este construcţia dispozitivelor de împingere şi bază pentru montarea primelor inele. Putem spune că TBM-ul nr. 1 şi-a început deja activitatea prin riparea sa în poziţia „încastrat” în peretele de structură aproximativ 50 cm şi activarea tuturor dispozitivelor pentru forare şi montare elemente prefabricate.

Intrarea efectivă în teren va avea loc începând cu data de 25.09.2013. Considerăm că nu există întârzieri, deoarece mişcarea TBM-ului, chiar dacă nu a fost introdus în „terenul viu” a demarat încă de la începutul lunii septembrie„, a declarat Aurel Radu, directorul general al Metrorex, într-un răspuns furnizat la cererea reporterilor B365.ro.

Astaldi este parte a consorţiului care construieşte Magistrala 5 de Metrou alături de FCC Construccion, AB Construction şi Delta ACM Antrepriză. Lungimea totală a tronsonului este de 6,2 kilometri iar valoarea contractului cu consorţiul amintit este de 215 milioane de euro. 

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. 

Magistrala 5 de metrou ar urma să fie inaugurată în 2016, conform Metrorex.

Utilajul pentru execuţia tunelelor de metrou, denumit în continuare TBM sau scut, este constituit dintr-un ansamblu de utilaje proiectate şi organizate să execute următoarele 4 activităţi principale:

– excavarea tunelului;
– avansul;
– controlul parametrilor de excavare şi avans;
– montajul camăşuielii (prefabricate denumite bolţari).

Maşina, în ansamblul său, se prezintă ca o manta cilindrică, cu o diafragmă de separare între frontul de excavaţie şi tunel, echipat pentru excavarea tunelului şi pentru instalarea căptuşelii din inele de bolţari prefabricaţi.

Componentele principale sunt:

– freza care execută excavarea tunelului;
– mai mulţi cilindri hidraulici care permit avansul scutului;
– un sistem de susţinere permanentă a frontului de excavaţie;
– un dispozitiv de punere în operă a inelelor compuse din mai mulţi bolţari (şase la număr pe un inel de tunel);
– un sistem de control al direcţiei (planimetrică şi altimetrică) care să asigure o ghidare precisă şi corecţii rapide.
– un dispozitiv pentru injectarea de material de umplere, la extradosul inelului de bolţari, în golul care se creează în timpul excavaţiei;
– diverse dispozitive pentru alimentare şi evacuare care realizează comunicarea între camera de excavaţie şi exterior, şi care asigură menţinerea continuă a presiunii de susţinere a frontului;
– dispozitive pentru acces şi intervenţie în camera presurizată de excavaţie, constituite dintr-o instalaţie de aer comprimat, cu cameră hiperbarică de siguranţă cu două sasuri.

Lungime (inclusiv săniile cu instalaţii) – aprox. 100 m
Diametru excavare – 6,570 m
Putere instalată 2.150 kw
Cilindri hidraulici care permit avansul scutului – 2 x 16 buc.
Forţa de împingere – 350 bar
Presiune de lucru – 4 bar
Viteza de înaintare – 30 m/zi


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button