Mai puțină birocrație într-un sector din București. Autorizarea comercianților se va face o dată la 4 ani

19 apr. 2022
297 Afișari
Mai puțină birocrație într-un sector din București. Autorizarea comercianților se va face o dată la 4 ani
Mai puțină birocrație într-un sector din București. Autorizarea comercianților se va face o dată la 4 ani. Sursa foto: Facebook/ Primaria Sectorului 6

Oamenii vor scăpa de povara administrativă de a depune documente în fiecare an. Autorizarea comercianților dintr-un sector din București se va face o dată la 4 ani.

Mai puțină birocrație într-un sector din București

Autorizarea operatorilor economici se va face o dată la patru ani. Primăria Sectorului 6 anunță că este premieră în România.

O veste bună pentru comercianții din Sectorul 6 al Capitalei. Consiliul Local a votat luni, 18 aprilie 2022, Regulamentul privind desfăşurarea activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pe raza Sectorului 6 prin care se simplifică modul de lucru cu operatorii economici.

Ce prevede documentul: comercianții nu mai sunt obligați să se autorizeze în fiecare an, ca până acum, ci o dată la 4 ani. Doar documentele care expiră, ca de exemplu – contractul de salubrizare, reînnoirea actului de la mediu ori avizul de la RAR, vor fi avizate între timp, iar operatorii economici vor anunța autoritățile locale.

PS6 este prima autoritate publică care a luat această decizie, pentru eliminarea birocrației.

Autorizarea comercianților se va face o dată la 4 ani

Primăria Sectorului 6 anunță că, agenții comerciali vor avea de obținut viza anuală, care este condiționată de plata unei taxe, conform suprafeței pe care o dețin.

Valoarea taxei este stabilită în fiecare an prin hotărâre de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Pentru anul 2022, taxa este de:

  • 3.386 de lei, sub 500 mp;
  • 4.518 lei, dacă se depășește suprafața de 500 mp ocupați.

„I-am scăpat pe oameni de povara administrativă de a depune certificate, autorizații și alte documente în fiecare an. Tot ce va trebui să facă este să plătească o taxă și să ne transmită online o cerere pe propria răspundere cum că documentele depuse anterior nu au suferit modificări. În cazul în care apar, ne notifică”, a declarat Ciprian Ciucu.

Edilul a mai spus și care era principala problemă a comercianților din S6: birocrația, dublată de presiuni și „eventual șpagă”.

Până acum, operatorii economici erau nevoiți să vină în fiecare an la primărie pentru a obține autorizația, iar dosarul conținea 20 de documente: autorizații de la diverse instituții, certificate, acord de funcționare, dar și multe declarații pe proprie răspundere.

În 2021, PS6 a eliberat 3.100 de autorizații către agenții economici, iar în primele trei luni ale anului 2022 a eliberat 1.487 de autorizații.

Cookies