Mai avem un tren metropolitan pe hârtie, de data asta cu plecare din Obor. Proiectul, în parteneriat PS2 – TPBI, intră la vot în ședința de consiliu de joi

24 feb. 2025
350 afișări
Mai avem un tren metropolitan pe hârtie, de data asta cu plecare din Obor. Proiectul, în parteneriat PS2 - TPBI, intră la vot în ședința de consiliu de joi
Mai avem un tren metropolitan pe hârtie, de data asta cu plecare din Obor. Proiectul, în parteneriat PS2 - TPBI, intră la vot în ședința de consiliu de joi. Sursa foto: Facebook/ TPBI

Primăria Sectorului 2 își dorește ca, în colaborare cu TPBI, să implementeze două rute de tren metropolitan, care să pornească din Gara Obor. Proiectul de hotărâre urmează să fie votat în ședința de joi a Consiliului Local al Sectorului 2.

Două rute de tren metropolitan ar putea fi implementate, ambele având drept punct de plecare Gara Obor

Consiliul Local al Sectorului 2 urmează să voteze, în ședința de joi, 27 februarie, un proiect de hotărâre privind implementarea proiectului „Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București-Ilfov”.

Mai exact, instituția își dorește să colaboreze cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) pentru a implementa două rute de tren metropolitan.

Proiectul de hotărâre urmează să fie votat în ședința de joi
Proiectul de hotărâre urmează să fie votat în ședința de joi. Sursa foto: Primăria Sectorului 2

Ambele rute ar urma să aibă drept punct de plecare Gara Obor. Acestea sunt următoarele:

  • TUBIf04 – Gara Obor – Chiajna – București Vest (via Pantelimon Vest);
  • TUBIf11 – Gara Obor – Brănești – Islaz (via Pantelimon Vest).

Potrivit greencomunity.ro, trenul urban de pe aceste rute ar urma să aibă mai multe puncte de oprire, unde ar putea fi dezvoltată infrastructura, precum:

  • Piața Bucur Obor,
  • București Obor,
  • Doamna Ghica,
  • Spitalul Fundeni,
  • Pantelimon Vest,
  • Petricani.

Totodată, instituțiile au în vedere și crearea unor noi stații, în funcție de rezultatele funcțiilor de fezabilitate. De asemenea, și infrastructura de cale ferată ar trebui să fie modernizată, de aceea colaborarea dintre PS2 și TPBI prevede și posibilitatea de a realiza traversări denivelate cu cale ferată, pietonale sau pietonale și rutiere, dar și de a moderniza infrastructura feroviară pentru creșterea capacității de transport, mai scrie sursa citată.

Conform protocolului, Primăria Sectorului 2 va elabora documentațiile tehnico-economice, va atribui serviciile de elaborare a unui studiu de fezabilitate, proiect tehnic sau chiar a execuției lucrărilor.

TPBI intenționează să obțină finanțare pentru proiectele de investiții eligibile prin programele gestionate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) și să asigure asistență tehnică în colaborare cu MTI, CNCF CFR S.A. și JASPERS/BEI.

Durata acestui acord de asociere ar urma să fie de 5 ani, cu posibilitate de prelungire.

Te-ar putea interesa și:

Cookies