Magistrala M6, metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni, merge în linie dreaptă. Guvernul a aprobat un memorandum

02 oct. 2021
389 Afișari
Magistrala M6, metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni, merge în linie dreaptă. Guvernul a aprobat un memorandum
Magistrala M6, metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni, merge în linie dreaptă. Guvernul a aprobat un memorandum

Magistrala M6, metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni, promis de ani de zile, merge în linie dreaptă cu construcția sa, după ce sâmbătă Guvernul a aprobat un memorandum în această privință. În timpul "domniei" lui Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor acesta a realizat un audit, cu ajutorul unor experți externi, care au arătat într-un raport că rentabilitatea proiectului, așa cum apare el în planurile Metrorex, e departe de a fi la un prag acceptabil. Totuși, un secretar de stat în MT a explicat că mai noi, acesta va avea o nou stație și la Terminalul 2 al Aeroportului Henri Coandă, ce urmează să fie construit în curând, sporind astfel nevoia acestui metrou până în Otopeni.

Metroul de Otopeni va ajunge până la aeroport. Guvernul a aprobat în şedinţa de sâmbătă, 2 octombrie, un memorandum prin care se continuă dezvoltarea magistralei de metrou M6 până în Otopeni, la aeroport. Astfel, va fi asigurată legătura dintre Bucureşti și Aeroportul „Henri Coandă”. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a venit cu detalii suplimentare.

Fostul ministru Cătălin Drulă nu mai voia continuarea acestei linii de metrou

De reținut este totuși faptul că fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a realizat, în timpul mandatului său, un raport extern cu ajutorul unor experți care ar fi demonstrat că proiectul nu are rentabilitatea necesară pentru a fi construit.

Raportul arăta că rentabilitatea proiectului de la stația Tokyo, adică din Băneasa, până la aeroport, așa cum apare în prezent în planurile Metrorex, nu atinge un prag acceptabil. Astfel, aceasta ar fi de doar 0,17% față de 5% cât e pragul normal pentru ca un proiect să fie considerat fezabil. În plus, după cum susținea Drulă, proiectul ar avea numeroase minusuri precum un cost ridicat, dublarea sa de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport și construirea unui nou terminal principal al Aeroportului unde actuala M6 nu ar ajunge. Totuși, Guvernul Cîțu spune că se va construi o stație suplimentară pentru Terminalul 2.

Metroul se va construi totuși până la Aeroport, spune Guvernul

Secretarul de stat în MT spune că memorandumul adoptat azi va duce la construirea metroului până la Terminalul 2 al aeroportului Henri Coandă pentru a maximiza eficiența investiției.

„Astăzi a fost aprobat în şedinţa de guvern memorandumul cu tema «Aprobarea măsurilor propuse privind opţiunile de dezvoltare a magistralei de metrou M6, sectorul Nord». Şi cele două puncte care concluzionează memorandumul sunt: continuarea proiectului integral al magistralei M6 prin accelerarea demersurilor de licitare, contractare a ambelor sectoare, de Nord şi Sud, şi corelarea viitoare a proiectului cu planurile de dezvoltare ale Aeroportului Henri Coandă, în vederea maximizării eficienţei investiţiei”, a transmis Ionel Scrioşteanu într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Care sunt motivele pentru care Guvernul vrea să continue această linie de metrou

Scorișteanu a expus şi o serie din motivele pentru care Guvernul a aprobat acest memorandum în cursul zilei de sâmbătă.

„Primul ar fi că acest proiect face parte din Strategia de dezvoltare a transportului în regiunea Bucureşti-Ilfov, PMUD 2016 – 2030. Acest proiect, care, de fapt, este o extensie a magistralei M4 către Aeroportul Otopeni, va face legătura cu cele trei gări de pe traseu, Gara Progresul – Gara de Nord – Gara Băneasa, şi Aeroportul Otopeni. Încă un considerent care a fost luat în calcul este că (…) se vizează o extindere a magistralei M6 de la terminalul 1 al aeroportului la viitorul terminal 2 al Aeroportului Otopeni”, a explicat secretarul de stat în MT.

Mai mult, Executivul consideră complementare investițiile de tren și metrou până la aeroport, mai ales că tot nordul Bulgariei vine și zboară de pe Otopeni, iar metroul M6 va face o conexiune și cu legătura feroviară București – Giurgiu, aflată în prezent în derulare.

În ceea ce priveşte trenul Gara de Nord – Otopeni, noi considerăm că este complementară această investiţie, metrou – tren, datorită faptului că trenul Bucureşti – Otopeni poate viza şi cei 60% dintre călători ai Aeroportului Otopeni care nu sunt din Bucureşti. Piaţa de servicii care este deservită de Aeroportul Otopeni se extinde foarte mult în afara Bucureştiului. Tot nordul Bulgariei, de exemplu, vine şi zboară internaţional din Aeroportul Otopeni. Iar noua investiţie pe care o avem în derulare, semnată anul trecut, cu privire la legătura feroviară dintre Bucureşti şi Giurgiu va facilita accesul cetăţenilor din Bulgaria către Aeroportul Otopeni”, a mai explicat Scrioşteanu.

Cookies