ARHIVA B365

Viitoarea „Magistrală de Vest” a Bucureştiului, supusă de Consiliul General dezbaterii publice

Proiectul de Urbanism Zonal se află supus spre dezbatere publică pe siteul Primăriei Municipiului Bucureşti, iar cetăţenii şi asociaţiile legal constituite îşi pot exprima opiniile referitoare la acest proiect până pe data de 7 iulie.

Constructorii lucrează la realizarea unui pod hobanat peste râul Dâmboviţa şi a unui pod cu tabliere din beton armat. Cu o lungime de 235 de metri şi o înălţime de 68 de metri, podul hobanat va fi construit între strada Piatra Craiului şi Șoseaua Virtuţii. “Noi sperăm că podul va fi gata la începutul anului viitor”, spunea Sorin Oprescu la ultima vizită pe şantierul lucrării, în urmă cu aproximativ două săptămâni.

Până la finalizarea lucrării mai sunt însă încă trei etape de parcurs, respectiv tronsonul pasaj – B-dul Uverturii, tronsonul B-dul Uverturii – Șoseaua de Centură şi tronsonul Șoseaua de Centură Autostrada A1. Primarul Sorin Oprescu, vrea să se construiască în cadrul acestei lucrări un tunel subteran de 6,2 kilometri spre bulevardul Uverturii.

Bugetul pentru Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada A1 a fost redus cu 90%

Primarul general, Sorin Oprescu, a solicitat prin proiectul de buget pe anul 2011 propus Consiliului General al Municipiului Bucureşti 28 milioane de lei pentru această lucrare. Amendamentul propus de consilierii PDL, PRM şi PNG a tăiat însă 25 milioane de la acest obiectiv de investiţii, primarul rămânând cu doar 3 milioane de lei. Potrivit edilului, numai în acest moment, facturile adunate în ianuarie, februarie, martie sunt de aproximativ 16 milioane de lei.

Întreaga lucrare Penetraţie Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi realizate mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţia Şos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii, dar şi la intersecţia cu şoseaua de centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti, în calitate de proiectant. Termenul de finalizare a lucrărilor este martie 2013.

Citeşte şi  Consultanţă de 8,5 milioane de euro la Penetraţia Splaiul Independenţei – A1.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button