Nicușor Dan anunță lansarea pentru dezbatere publică a Proiectului de Hotărâre ce are în vedere aprobarea Planului Urbanistic Zonal Linia M4 de Metrou Tronson Gara De Nord – Gara Progresul. Bucureștenii sunt așteptați să-și exprime propunerile pentru acest proiect.
Primarul general al Capitalei transmite punerea în dezbatere Proiectul pentru aprobarea PUZ-ului pentru linia M4 de metrou a tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul, proiect coordonat de Transporturilor și Infrastructurii, anunță Nicușor Dan pe pagina sa de Facebook.
Stațiile magistralei vor fi următoarele
Documentația Proiectului de Hotărâre este pusă la dispoziție prin accesarea ACESTUI link.
Propunerile și sugestiile referitoare la acest proiect pot fi depuse până la data de 13 februarie 2023, astfel:
Materialele ce vor fi transmise vor purta mențiunea „Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal LINIA M4 DE METROU TRONSON GARA DE NORD – GARA PROGRESUL”.
Extinderea Magistralei 4 (Gara de Nord 2-Străulești) până la Autogara Filaret este cuprinsă în PNRR.
Proiectul pentru construirea primului metrou în Capitală a început în anul 1975, iar pe 16 noiembrie 1979 avea să fie inaugurat primul tronson. Este vorba despre Magistrala 1, care avea în componența sa doar șase stații. Acum, transportul public subteran din București înseamnă 5 magistrale.
Construirea metroului a fost o idee apărută încă din perioada interbelică. Situația economică instabilă cauzată de cele două Războaie Mondiale a stopat inițierea primului plan.
Dimitrie Leonida, marele inginer și om de știință, a fost cel care a reușit să pună în evidență, din nou, realizarea transportului pe sub pământ. El a creat planul de construcție a unui metrou în București pentru lucrarea sa de licență, iar acesta este considerat primul efort major în vederea realizării transportului subteran în Cpitală.