LA MINE-N CARTIER

Magistrala de metrou Drumul Taberei – Pantelimon va creşte preţurile locuinţelor

Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate cartiere ale Capitalei, privat de metrou de regimul Ceauşescu din cauza faptului că a fost construit de Gheorghe Gheorghiu-Dej, s-a dezvoltat preponderent pe segmentul rezidenţial, notează revista ”Capital”. Dacă până acum dezvoltatorii imobiliari au ocolit această zonă din cauza accesului dificil, noua linie de metrou va direcţiona investiţiile şi pe lângă magistralele acestei staţii de metrou. Lucrările la noua arteră de metrou vor începe în maximum două luni, potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Oficialul Metrorex a menţionat că lucrările la primul tronson, care va cuprinde 11 staţii între Râul Doamnei şi Haşdeu, vor dura 22 de luni. Udrişte intenţionează să extindă această linie până spre Domneşti şi satele din zonă. Costurile de construcţie ale magistralei M5 de metrou, Drumul Taberei – Pantelimon, se vor ridica la 1,7 miliarde de euro. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vizează investiţii de circa 8,5 miliarde de euro în reţeaua de metrou a Capitalei.

Reprezentanţii companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox susţin, apelând la exemplele anterioare, că şi în Drumul Taberei vor creşte investiţiile în sectorul imobiliar. Noua linie de metrou este aşteptată şi de austriecii de la Real4You vor deschide un mall pe terenul fostei fabrici Electroaparataj. Noua magistrală are două staţii în preajma noului centru comercial: Stadionul Naţional şi Delfinului.

Dezvoltatorii imobiliari care au investit în proiecte din zone ca Râul Doamnei, Brâncuşi şi Valea Ialomiţei, ar putea relua proiectele amânate sau stopate de criză, care totalizează peste 12.000 de apartamente. Tot în aceste zone au mai fost oprite lucrările la clădirea Anchor Plaza Metropol, dar şi la imobilele de birouri ce vor înconjura mallul AFI Palace Cotroceni.

Markus Wirth, directorul general al Holcim Romania, spune că preţurile locuinţelor din zonele care vor fi traversate de noua magistrală de metrou vor creşte, întrucât pentru orice zonă urbană, conexiunile transportului public sunt un punct crucial. În schimb, Antonela Comşa, directorul general al Gran Via România, proprietarul platformelor Tricodava şi Frigocom, din Drumul Taberei, crede însă că preţurile apartamentelor nu vor creşte, ci construcţia metroului va intensifica ritmul de vânzare al locuinţelor din zonă. Însă, statisticile efectuate în piaţa de profil arată cu totul altfel. Dacă locuinţele din apropierea staţiei de metrou Lujerului sunt şi cu 10.000 de euro mai scumpe decât cele din zona Pieţei Veteranilor, apartamentele situate lângă staţia de metrou 1 Mai sunt şi cu 11.000 de euro mai scumpe decât cele din zona Pajura.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button