Metroul de Otopeni prinde contur: 10 staţii, 14 km, 150.000 pasageri/zi VIDEO

de:
15 dec. 2011
0 afișări
Metroul de Otopeni prinde contur: 10 staţii, 14 km, 150.000 pasageri/zi VIDEO

Implementarea proiectului încheiată cu punerea în funcţiune la capacitate normală a noii linii de metrou va aduce beneficii pentru întregul teritoriu al oraşelor Bucureşti şi Otopeni, susţin autorităţile. Magistrala va lega practic cele două aeroporturi internaţionale Băneasa şi Otopeni de gările Băneasa şi Gara de Nord, lucru ce va avea o influenţă şi asupra localităţilor deservite de coridorul DN1.

Calculele iniţiale arată că aproximativ 150.000 de persoane vor utiliza zilnic viitoarea linie iar alte 100.000 de persoane vor beneficia indirect datorită descongestionării traficului de suprafaţa din zona de Nord a Capitalei. „Este vorba despre un traseu integral subteran între Bucureşti şi Otopeni, printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Straulesti în zona de Nord a staţiei 1 Mai”, a declarat pentru B365.ro directorul Metrorex S.A. Gheorghe Udrişte. Astfel se va putea circula, direct, fară transbordare până la Gara de Nord călătorii având astfel acces direct la Magristrala 1. Pe acest viitorul segment infrastructura va permite transportul a 50.000 de călători/oră/sens la o frecvenţă de 90 de secunde.

Caracteristici tehnice:

– Cale de rulare fir dublu: 14 km

– Staţii: 10-14

– Capacitate maximă posibilă de transport 50.000 călători/ (oră şi sens)

– Număr de trenuri: 10 (1tren=6vagoane)

– Durata de realizare a investiţiei: 7 ani

Investiţia va fi realizată dintr-un credit garantat de stat, în suma de 320 de milioane de euro, acordat de Guvernul Japoniei prin Agenţia Guvernamentală Japoneza şi din contribuţii locale ale Guvernului României prin bugetul Ministerului Transporturilor. Contractul de consultanţă, încredinţat  în urma unei licitaţii internaţionate unui consorţiu format din PADECO Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi S.C. Metroul S.A., costă 60 milioane de euro şi îşi va produce primele efecte în următoarele două luni. Consultanţii vor realiza într-o primă etapă o revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru acest tronson întocmit de Primăria Capitalei în 2008 şi preluat ulterior de Minister. Datele incluse în document vor fi calibrate astfel încât costurile vor fi reduse prin revizuirea rutei şi a numărului de staţii. În 2012 câştigătorul contractului va alabora proiectul tehnic preliminar şi caietele de sarcini pentru lansarea licitaţiei de adjudecare a lucrărilor de structură a staţii şi tunelelor de metrou.

Pe lângă beneficiile ulterioare transpuse în fluidizarea traficului, proiectul va genere pe perioada de execuţie peste 2.000 de locuri de muncă şi alte 523 pe perioada de exploatare.

Cookies