Magistrala 5: Utilajele încep să foreze tunelul de metrou pe 25 septembrie

de:
18 sept. 2013
10 Afișari
Magistrala 5: Utilajele încep să foreze tunelul de metrou pe 25 septembrie

UPDATE 19.10: „Legat de data de începere a excavaţiei pentru execuţia tunelelor aferente obiectivului mai sus menţionat, respectiv mijlocul lunii septembrie, precizăm că activitatea „execuţie tunel” implică foarte multe activităţi adiacente care concură la realizarea construcţiei finale: tunelul de metrou. Aceste activităţi au fost demarate cu mult timp în urmă. Una dintre lucrările care face parte din ansamblul execuţiei tunelului este construcţia dispozitivelor de împingere şi bază pentru montarea primelor inele. Putem spune că TBM-ul nr. 1 şi-a început deja activitatea prin riparea sa în poziţia „încastrat” în peretele de structură aproximativ 50 cm şi activarea tuturor dispozitivelor pentru forare şi montare elemente prefabricate.

Intrarea efectivă în teren va avea loc începând cu data de 25.09.2013. Considerăm că nu există întârzieri, deoarece mişcarea TBM-ului, chiar dacă nu a fost introdus în „terenul viu” a demarat încă de la începutul lunii septembrie„, a declarat Aurel Radu, directorul general al Metrorex, într-un răspuns furnizat la cererea reporterilor B365.ro.

Update 16:30 – Evelyn Croitoru, purtător de cuvânt Metrorex a confirmat pentru B365.ro că utilajele de tip Tunnel Boring Machine NU au început încă să foreze tunelurile pentru magistrala M5, în ciuda faptului că pe forumul Metrouusor au fost postate fotografii care ar arăta că utilajele funcționează deja.

Iată și fotografia postată pe pagina de Facebook a forumului, realizată de Marian Andrei –

Deşi reprezentanţii Metrorex anunţau, în urmă cu mai puţin de o lună, că frezele uriaşe vor începe săpăturile la cele două tuneluri până pe 15 septembrie, nici acum cârtiţele Varvara şi Filofteia nu au început lucrările. Asta după ce termenul fusese deja întârziat cu un an.

De data aceasta, nu mai este vorba de bani – finanțarea lucrărilor a fost făcută – ci de faptul că firmele care lucrează la tunel nu au oamenii necesari pentru a începe lucrările, au precizat surse din cadrul Metrorex, pentru B365.ro. 

Abia în urmă cu două săptămâni s-a primit o nouă finaţare de la Guvern: 250 de milioane de lei. Constructorii nu au avut timp să pregătească scuturile. Majoritatea muncitorilor sunt în şomaj încă de anul trecut, atunci când au fost oprite lucrările. Probabil că peste o lună vor fi pornite„, a declarat și Dan Trifu, ONG-ist implicat în consultările pentru Magistrala 5, pentru click.

Astaldi este parte a consorţiului care construieşte Magistrala 5 de Metrou alături de FCC Construccion, AB Construction şi Delta ACM Antrepriză. Lungimea totală a tronsonului este de 6,2 kilometri iar valoarea contractului cu consorţiul amintit este de 215 milioane de euro.

La începutul lunii, directorul general al Metrorex, Aurel Radu, anunţa că frezele gigantice vor începe săpăturile la tunelul metroului de Drumul Taberei în 15 septembrie. „Acum se pregătesc frezele, sunt echipe din Germania şi Italia care fac munca de specialitate, pe 15 septembrie una din ele începe lucrul. Primul tunel se va săpa dinspre Academia Militară spre Orizont. În prezent, cele două freze sunt deja în subsol la viitoarea staţie de metrou Răzoare„, a declarat anterior Aurel Radu.

Compania a mai anunțat că utilajele pentru sapat tuneluri au fost supuse, până acum, unui amplu proces de montaj, alimentare cu energie electrică, revizie și probe, astfel încât acestea sunt pregătite în prezent pentru excavații. ”Demararea lucrărilor pentru execuția tunelelor se va realiza în prima jumătate a lunii septembrie. În acest moment se lucrează la toate cele zece stații și un depou, aferente tronsonului Râul Doamnei- Eroilor”, a mai precizat directorul general al Metroex, Aurel Radu, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei.

Ministerul Transporturilor a primit confirmarea că Metroul de Drumul Taberei a fost inclus în Programul Operaţional Sectorial pe Transport şi va primi fonduri europene nerambursabile. Odată proiectul inclus pe POS-T (Programul Operaţional Sectorial pe Transport), statul poate finanţa direct lucrările, urmând să-şi deconteze banii de la Uniunea Europeană. În total, este vorba de 4 miliarde de euro ce ar putea fi accesați, dacă autoritățile române își vor face treaba așa cum trebuie.

Între timp, se desfășoară în continuare lucrări la construcția stațiilor de metrou din Drumul Taberei. 

Cookies