Magazinele „Profi” din Bucureşti, amendate pentru preţuri de monopol

de:
28 apr. 2011
2 Afișari
Magazinele

Investigaţia a fost declanşată de Consiliul Concurenţei în octombrie 2009, rezultatele anchetei arătând că societăţile Interfruct SRL, Albinuţa Shops SRL şi Profi Rom Food SRL au încheiat o înţelegere prin care furnizorul Interfruct stabilea preţurile de vânzare la raft a legumelor şi fructelor comercializate prin magazinele din reţeaua Profi din Bucureşti, aparţinând detailiştilor SC Albinuţa Shops SRL şi SC Profi Rom Food SRL, informează Consiliul Concurenţei.

Profi operează în Bucureşti prin 15 magazine în cartierele Drumul Taberei, Ghencea, Ferentari, Pantelimon, Berceni şi Nicolae Grigorescu.

„Înţelegerile privind fixarea preţurilor reprezintă o serioasă abatere de la principiul liberei concurenţe pe piaţă. Practic, prin această înţelegere Albinuţa Shops şi Profi Rom Food nu au avut posibiliatea de a reduce preţurile de revânzarea a legumelor şi fructelor, ceea ce ar fi fost în beneficiul consumatorilor”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Conform sursei citate, înţelegerea dintre Interfruct şi Profi s-a derulat pe o perioadă de un an, iar cea dintre Interfruct şi Albinuta pe o perioadă de 2 ani şi au avut ca obiect legumele şi fructele proaspete, cu excepţia bananelor.

Astfel, Consiliul Concurenţei a decis sancţionarea cu amendă a SC Interfruct SRL cu suma de 1,8 milioane lei (400.000 euro), a  firmei SC Albinuţa Shops SRL cu 2,6 milioane lei (600.000 euro) şi a companiei SC Profi Rom Food SRL cu 12,3 milioane lei (3 milioane euro).

În anul 2007, SC Albinuţa Shops SRL a fost achiziţionată de SC Profi Rom Food SRL. În 2010, compania SC Profi Rom Food SRL a fost, la rândul ei, achiziţionată de Polish Gamma Group din Luxemburg.

Cookies