MAFIA TAXIURILOR. 5.000 de taxiuri care circulă în Bucureşti au licenţe ilegale

de:
27 mart. 2014
9 Afișari
MAFIA TAXIURILOR. 5.000 de taxiuri care circulă în Bucureşti au licenţe ilegale

În Capitală, circulă zilnic cel puţin 15.000 de taxiuri. Taximetriştii de Bucureşti spun că în 2014 numărul acestora a crescut la 16.000 pentru că, în continuare, în Ilfov s-au dat licenţe. Numărul taxiurilor care circulă în Bucureşti este mult mai mare faţă de prevederile legale, care stabilesc că se acordă 4 licenţe pentru o mie de locuitori. La un calcul simplu, peste 5.000 de maşini fac taximetrie ilegală, cele mai multe fiind din judeţul Ilfov, informează gsp.ro.

„Există comune în care s-a ajuns ca raportul să fie o licenţă de familie. Mai e puţin şi se va ajunge ca numărul acestora să fie mai mare decât numărul de locuitori”, a povestit un taximetrist din Bucureşti. De asemenea, potrivit aceleiaşi surse, au apărut şi multe maşini care au acele plăcuţe ovale roşii, amplasate pe portierele din spate, clonate.

Legea Taximetriei aşteaptă în continuare de 5 ani să fie aprobată de către Parlament, dar pentru că mai mulţi politicieni, oameni de afaceri cu influenţe şi reprezentanţi mass-media au intrat în acest business, nimeni nu are interes s-o promulge, notează gsp.ro. „Sunt mulţi oameni importanţi din politică şi media pe care-i vedem zilnic la televizor care au cumpărat fiecare sute de maşini şi le-au dat firmelor din Ilfov care au licenţe luate ilegal”, a spus un taximetrist de Ilfov care a dorit să-şi păstreze anonimatul.

Dacă taximetria îi sărăceşte pe zi ce trece pe taximetrişti, în schimb, pe patronii lor şi pe partenerii de afaceri ai acestora îi îmbogăţeşte. Condiţia de bază este să ai licenţe disponibile, iar cum în Bucureşti s-au dat toate şi trebuie să te pui pe o listă de aşteptare, soluţia salvatoare vine din Ilfov.

Investiţia în 100 de maşini, pe care le dai în folosinţă unei firme de taxi care deţine 100 de licenţe, o acoperi în mai puţin de doi ani de zile. Un om cu bani cumpără 100 de maşini, Logan de preferinţă pentru că este cel mai accesibil. Se duce la un patron care dispune de aceste licenţe şi dă spre folosinţă cele 100 de maşini firmei de taximetrie care se obligă să-i plătească proprietarului 50 de lei/zi pentru fiecare maşină (50 de lei îşi opreşte firma de taxiuri, aşa rezultând planul de 100 de lei zilnic pentru fiecare taximetrist). La 100 de maşini, venitul zilnic al proprietarului este de 5.000 de lei, iar într-o lună (31 de zile) suma ajunge la 155.000 de lei, respectiv 34.444 euro, în contextul în care întreţinerea maşinii este suportată de către firma care a luat în folosinţă aceasta.

Maşina cel mai des folosită în taximetrie este Dacia Logan, iar cel mai ieftin model, fără discounturi, este de 6.890 de euro (TVA inclus). Un calcul simplu arată că investitorul amortizează 5 maşini într-o lună, 60 de autoturisme Logan într-un an din totalul de 100. În următorul an, cam prin luna septembrie, investiţia (689.000 de euro) este complet amortizată şi poate trece pe profit. Durata de viaţă a unei maşini care face taximetrie este de 10 ani.

În timp ce clienţii din Bucureşti sunt mulţumiţi pentru că la fiecare colţ de stradă găsesc o maşină de culoare galbenă, taximetriştii spun că se calcă pe picioare şi trebuie să muncească dublu, dacă nu triplu, pentru a-şi realiza planul de 100 de lei, sumă ce trebuie dată zilnic firmei cu care lucrează. „În momentul în care eu bag cheia în contact atunci când îmi încep ziua sau noaptea de lucru, eu sunt deja dator 150 de lei, 100 de lei planul, 50 de lei combustibilul pe care tot eu îl plătesc. Trebuie să fac 15-20 de curse într-o zi pentru a face cel puţin 200 de lei”, a mai spus taximetristul.

Cookies